ضرورت توسعه هنرستان های خیرساز برای تربیت نیرو ماهر

نشست ترویج و توسعه هنرستان ها توسط خیرین برگزار شود.در این نشست به ضرورت توسعه هنرستان ها برای تربیت نیروی ماهر تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، 《محمد فراهانی》 خیر مدرسه ساز در نشست خبری ترویج و توسعه هنرستان ها گفت: مباحث آموزشی در تمام دنیا موضوع اول است‌. کشور های در حال توسعه نیاز به آموزش های فنی دارند.
 
این خیر مدرسه ساز گفت:مهندسین فراوانی در کشور داریم که بدون فراهم کردن زیرساخت های لازم فارغ التحصیل شده اند.
 
وی بیان کرد: در دنیا در حوزه فنی مهندسی و تکنسین مطرح است‌. ادامه مسیر تحصیل از مدارس تا دانشگاه ها برای یادگیری مشاغل وجود دارد.
 
 
فراهانی بیان کرد: در کشور ما با کمبود تکنسین رو به رو هستیم. نوع فعالیت تکنسین حضور در محل و کمک است.
 
وی یاد آور شد: موسسه خیریه همراه افق قریب توسعه هنرستان های آموزشی فنی را در دستور کار دارد که امروزه ضرورت زیادی برای ساخت مدارس فنی وجود دارد.
در برخی از مناطق کشور هنرستان وجود ندارد تا اموزش های لازم را در موضوعات فنی ببینند.
 
 تربیت انسان های آچار به دست
 
همچنین، 《علی دانش منفرد》رئیس هیات مدیره خیریه همره نیز گفت:امروز ثابت شده عامل توسعه و پیشرفت هر کشور مسئله آموزش است. ما این حرف را می زنیم اما در عمل دیده نمی شود.
 
وی بیان کرد: کشورهای موفق بیشترین سرمایه گذاری را بر روی آموزش گذاشته اند.بهترین معلم و استاد را تربیت می کنند و کشور بر این چهارچوب فعالیت می کند. باید  به تربیت انسان های دست به آچار توجه داشته باشیم.  دیپلمه هنرستان ها اگر نخواهند تحصیلات عالیه را طی نکنند راحت می توانند جذب بازار کار شوند.
 
دانش منفرد گفت: این موسسه ابتکار به خرج داده است و انسان های فارغ التحصیل کرده دانشگاه های فنی به این نتیجه رسیدند که باید انسان های فنی  تربیت کنند تا ضمن اداره خود به‌جامعه هم خدمت کنند.
وی با بیان اینکه تربیت تکنسین یک ضرورت برای کشور است گفت:دیپلمه های هنرستان اگر وارد دانشگاه های صنعتی شوند خیلی موفقتر از افرادی هستند تئوری درس خوانده اند.
در ادامه نیز، آقاخانی رئیس کمیسون جامعه خیرین مدرسه سازی گفت:عدم توجه به آموزش از چالش های کشور است. زیربنای هر کشوری آموزش است.
 
این خیر مدرسه ساز افزود:در وزارت اموزش و پرورش حدود ۹۸ درصد بودجه صرف پرداخت حقوق پرسنلی می شود. بنابراین توجه به تجهیزات و آموزش کم می شود.
 
آقا خانی یکی از مشکلات کشور را عدم توجه به آموزش های فنی و حرفه دانست و گفت:از ابتدا که بچه متولد می شود والدین به دنبال دکتر و مهندس شدن او هستند. 
 
وی یاد آور شد: نزدیک ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان ما بیکار هستند چون فقط تئوری آموزش دیده اند. فارغ التحصیلان ما مهارت های فنی ندارند.
کد خبر 948892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha