تست کرونا تنها باید در مراکز ۱۶ ساعته انجام شود

شریعتی گفت: انجام مراحل تست کرونا در محدوده‌ فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان تنها باید در مراکز ۱۶ ساعته‌ تعیین‌شده انجام شود.

«هوشان شریعتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به انجام مراحل تست کرونا در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: آزمایش‌های کرونا تنها باید به‌صورت مولوکولی (مخاط و حلق) انجام شود و آزمایش‌های سرولوژی (خون) که در برخی آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: متاسفانه برخی از آزمایشگاه‌های منطقه اقدام به انجام این آزمایش‌ها می‌کنند که از نظر ما ارزش تشخیصی و درمانی ندارد و به لحاظ اپیدمیولوژیک (همه‌گیرشناسی) در تحقیقات کاربرد دارد لذا از مردم می‌خواهیم مراقب این موضوع باشند.

 

وی بر لزوم آزمایش تست کرونا صرفا با دستور پزشک تاکید کرد و اذعان داشت: انجام این تست برای افراد علامت‌دار انجام می‌شود و در حال حاضر سه مرکز به‌صورت ۱۶ ساعته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با حضور پزشک تست کرونا را انجام می‌دهند.

 

شریعتی تصریح کرد: مردم شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان می‌توانند برای انجام آزمایش خود به این مراکز مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به مراکز نمونه‌گیری تست کرونا در جنوب غرب خوزستان یاد آور شد: تنها مراکز مورد تائید دانشکده علوم پزشکی آبادان برای نمونه‌گیری کرونا مرکز امام خمینی (ره) در آبادان، مرکز امام رضا (ع) در خرمشهر و مرکز شماره یک شهری در شادگان است.

 

کد خبر 948971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha