یک پنجم فوتی های روزانه کشور مربوط به کرونا است/ دورهمی ها لغو شود

حریرچی در سفر به استان همدان با بیان اینکه یک پنجم فوتی‎‌های روزانه کشور مربوط به بیماران کرونایی است، گفت: باید مراسم های دورهمی و مراسم های عزاداری و عروسی لغو شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «ایرج حریرچی» صبح امروز (24 تیر) در جلسه اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری همدان گفت: هدف از سفر به همدان قدردانی از اقدام هایی که در این استان صورت گرفته و بررسی وضعیت آینده این استان است.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:  یکی از عوامل ابتلا به کرونا مسافرت ها است که طبق بررسی های صورت گرفته ساکنان استان های قرمز کرونایی برای دوری از این بیماری بیشتر سفر می روند.

 

وی  افزود: سلامت مردم در کنار معیشت بسیار با اهمیت است و براساس آمارهای موجود حدود هشت درصد مبتلایان به کرونا در همدان ناشی از تماس ها و درگیری ها ناشی از بازگشایی مشاغل بوده است.

 

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین ۴۱ درصد ناشی از دورهمی های خانوادگی و ۵۱ درصد مابقی نیز مربوط به خانواده هایی است که از بیرون بیماری را به داخل خانه راه داده اند.

 

حریرچی وضعیت کنونی دورهمی ها را یک زنگ خطر دانست و گفت: عروسی و مجالس دورهمی هیچگونه اثر اقتصادی ندارند ولی بالاترین میزان ابتلا را به خود اختصاص دادند که موجب مواجهه خانگی و ورود ویروس به درون خانه می شود.

 

وی ادامه داد: حدود نیمی از مبتلایان به کرونا در همدان خانم های خانه دار هستند که به ۲ علت حضور در دورهمی یا از طریق سایر اعضای خانواده با این ویروس درگیر شدند.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: ۴۴۶ نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان همدان کرونایی شدند که سه درصد نیروی ۱۵ هزار نفری را درگیر کرده است.

 

 

 

 

کد خبر 949033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha