حمایت از ۵ هزار مددجوی منطقه یزد در قالب کمک های معیشتی

فروغی فر با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد منطقه یک یزد گفت: ۵ هزار مددجوی منطقه یزد در قالب کمک های معیشتی مورد حمایت قرار گرفتند.

بیژن فروغی فر، رئیس کمیته امداد منطقه یک یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره به اقدامات این اداره در زمینه کمک معیشت گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان شاهد اقدامات مناسبی در زمینه حمایت از محرومان در سه ماهه نخست سال بوده ایم به نحوی که توانستیم بیش از 20 میلیارد ریال به جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از مددجویان کمک معیشتی داشته باشیم که این تعداد به 2800 خانوار اختصاص پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یزد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در زمینه حمایت از مددجویان در زمینه وام های اشتغال ااست که در مدت سه ماهه نخست سال جاری تعداد 59 وام اشتغال به مددجویان اعطا شده است که امیدواریم بتوانیم از منابع بانکی و امدادی نیز حمایت های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد این منطقه تعداد 978 خانوار است .

فروغی فر بیان کرد: فعالیت های ما در منطقه به مباحثی همچون مشاوره، طرج های آموزشی باران وحی، چشمه نور و مسابقات فرهنگی پرداخته که هدف از آن ها توانمندسازی و احیای فرهنگی این خانوارها است.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یزد خاطرنشان کرد: سه ماهه نخست امسال44 نفر از نیازمندان از خدمات مشاوره ای این اداره برای رفع مسائل و مشکلات خانواده، فردی، مشاوره قبل از ازدواج و حین ازدواج و تربیت فرزندان استفاده کرده اند.

وی گفت: از دیگر طرح های ما در منطقه طرح اکرام ایتام و محسنین است که در آن ها از حمایت های خیرین استفاده می شود و تاکنون نیز 301 نفر یتیم و 421 فرزند نیازمند غیر یتیم تحت پوشش این طرح ها قرار گرفته اند.

 

 

کد خبر 949035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha