نشاط معنوی از بقاع متبرکه به خانه شهروندان مازندرانی می‌رود

حجت‌الاسلام حیدری از اجرای طرح نشاط معنوی به‌صورت مجازی در استان خبر داد و گفت: این طرح امسال از طریق کانال‌های فعال بقاع متبرکه در شبکه‌های اجتماعی با حضور مبلغین و به همراه برگزاری مسابقات و سخنرانی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری از اجرای طرح نشاط معنوی در استان خبر داد و اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد آرامش و سلامت روانی خانواده و جامعه بوده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ازآنجاکه شرایط کنونی ما را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ملزم می‌کند و با توجه به‌ضرورت تأمین توأمان سلامت جسم و روح نسل جوان، در نظر داریم تا طرح نشاط معنوی امسال را در فضای مجازی برگزار کنیم.

 

وی هدف از اجرای طرح نشاط معنوی را استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر با دانش‌آموزان، ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش‌آموزان با استفاده از ابزارهای روز و زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادر سازی و مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق دانست و گفت: در این طرح دانش‌آموزان  از رده سنی 7 - 18 سال با مشارکت والدین می‌توانند شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام حیدری بابیان اینکه طرح نشاط معنوی در مازندران آغازشده و تا 20مردادماه سال جاری مصادف با سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: والدین دانش‌آموزان، جهت ارتقاء مهارت‌ها و توانمندی در تربیت فرزندان و  خود دانش‌آموز از مخاطبین این طرح هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال، فعالیت طرح نشاط معنوی از طریق کانال‌های فعال بقاع متبرکه در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد و دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته در این طرح شرکت نمودند، به‌عنوان مخاطب اولیه این برنامه مدنظر هستند.

 

حجت‌الاسلام حیدری گفت: با توجه به اینکه طرح نشاط معنوی امسال در بستر شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود، ارائه سخنرانی‌های کوتاه، برگزاری مسابقات مختلف و مشاوره مجازی توسط مبلغین در کانال بقعه‌ی متبرکه صورت می‌پذیرد و در این خصوص تعدادی از مبلغین مسلط به سواد رسانه و آگاه به موضوعات فضای مجازی در گروه و یا کانال‌های تشکیل‌شده حضور خواهند یافت.

 

کد خبر 949126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha