مصوبات ستاد کرونا برای اصناف ضمانت اجرایی دارد/ شهروندان تخلفات و گرانفروشی را گزارش دهند

انتشار ویروس کرونا در ماه های اخیر سبب شده نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها به صورت جدی در دستور کار مسئولان شهرستان دهلران قرار گیرد که انتظار می رود این روند در راستای حفظ آرامش در بازار و تامین اقلام مورد نیاز مردم همچنان تداوم داشته باشد.

خبرگزاری شبستان - ایلام: بازدیدهای روزانه و سرزده توسط متولیان از بازار دهلران برای اجرای مصوبات ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی،همچنین برخورد با تخلفات، جریمه، اخطار و پلمپ واحد های صنفی متخلف باعث آرامش در بازار دهلران شده است.

 

با توجه به موج دوم شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، نظارت و بازدید از بانک ها، نانوایی ها، بازارچه میوه و تره بار، مراکز عرضه گوشت، مراکز عرضه مواد خوراکی و شیرینی فروشی ها در دستور کار ستاد کرونای دهلران قرار گرفته است و به صورت  روزانه بازار رصد و پایش می شود، هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل قیمت ها فاصله زیادی داریم ولی این اقدامات شبب شده که افراد متخلف در چنگال قانون گرفتار شوند.

 

آنچه که باید مورد توجه مردم قرار گیرد گزارش گرانفروشی وم تخلفین به دستگاه است که در این زمینه شهروندان باید توجه جدی داشته باشند تا افراد به راحتی نتوانند تخلف و سودجویی کنند، برای بررسی آخرین اقدامات ستاد کرونا و برخورد با متخلفین گفت و  گویی با مسئولان شهرستان دهلران داشته ایم.

 

مصوبات ستاد کرونا برای اصناف ضمانت اجرایی دارد

معاون سیاسی فرماندار دهلران گفت: اجرای مصوبات ستاد کرونا برای  اصناف و بازاریان ضمانت اجرایی دارد.

 

«عیسی  درویشی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در دهلران، اظهار کرد: اعضای ستاد کرونا موظفند در زمینه اجرای مصوبات نظارت جدی را اعمال کنند.

 

وی افزود: اعضای ستاد کرونا از تمام صنوف بازدید خواهند کرد و در این  بازدیدها بعضی از اصناف که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکرده بودند تعطیل و تذکر کتبی دریافت می کنند.

 

معاون سیاسی فرماندار دهلران بیان داشت: اصناف و بازاریان باید رعایت مصوبات ستاد کرونای شهرستان در زمینه پروتکل های بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

 

درویشی عنوان کرد: نظارت برای اجرای مصوبات ستاد کرونا توسط اعضا از موضوعات بسیار مهمی است که مسئولان باید در دستور کار خود قرار دهند.

 

 وی گفت: کسانی که  مصوبات ستاد کرونا شهرستان توجه نداشته باشند برابر قانون برخود خواهد شد.

 

معاون سیاسی فرماندار دهلران گفت: انتظار است شهروندان در راستای اجرای محدودیت ها و پروتکل های ابلاغی همکاری لازم را داشته باشند و تخلفات صنوف  را به ستاد کرونا شهرستان گزارش دهند.

 

تشکیل 102پرونده برای واحد های متخلف

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هم گفت: از ابتدای سال تاکنون 120پرونده برای واحد های متخلف صنفی تشکیل شده است

 

«مرتضی مهدوی» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: باتوجه به شرایط حاکم بر بازار و یورس کرونا نظارت بر صنوف به صورت جدی در دستور کار قرار دارد

 

 وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 2700 بازدید از صنوف مختلف در شهرستان صورت گرفته است که تعداد 102پرونده به ارزش ریالی 432میلیون ریال جریمه  و تعداد 42واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

 

 مهدوی با بیان اینکه تمام مصوبات مربوط به اصناف جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برای اقدام به آنها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان دهلران  ۲ هزار و 700 واحد صنفی فعالیت دارند.

 

پلمب یک واحد نانوایی متخلف در دهلران

مدیر اداره غله شهرستان دهلران گفت: رعایت مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها با توجه به اهمیت موضوع با جدیت دنبال می شود.

 

«سید ولی حسینی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: در جریان بازدیدها صورت گرفته یک واحد نانوایی تعطیل و ۸ واحد دیگر  در شهرستان به جهت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی جریمه و اخطار گرفتند.

 

وی گفت: همه نانوایی ها  به دستگاه کارت خوان مجهز شدند و این کار در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی است.

 

حسنی گفت: ماهیانه 1200تن آرد در کارخانه آرد شهرستان دهلران تولید می شود که از این میزان 440تن آرد در بین نانوایی های شهرستان توزیع و مابقی به شهرهای دیگر استان ارسال می شود.

 

مدیر اداره غله شهرستان دهلران بیان داشت: تعداد 60 واحد نانوایی در سطح شهرستان فعالیت می کنند و سرانه مصرف هر نفر در ماه 9کیلو گرم است.

 

185کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دهلران معدوم شد

رئیس اداره دامپزشکی دهلران نیز گفت: نظارت بر مراکز عرضه گوشت با دقت و حساسیت در دستور کار می باشد.

 

«ایوب دارابی» اظهار کرد: از ابتدی سال تاکنون 2هزار و 338 مورد بازرسی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی در شهرستان انجام شده است.

 

وی  تصریح کرد: میزان 185 کیلوگرم مواد لبنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز فاسد و غیرقابل مصرف در جریان این بازرسی ها ضبط و معدوم شد.

 

دارابی خاطرنشان کرد: انتظار است شهروندان برای تهیه گوشت مورد نیاز خود به مراکز تحت نظارت این اداره مراجعه کنند و از خرید گوشت از قصابی های خانگی پرهیز کنند.

 

کد خبر 949193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha