مسائل حوزه دفاعی کشور با حضور امیر حاتمی مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مسائل حوزه دفاعی با حضور امیر حاتمی گفت: دراین جلسه بر حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح تاکید شد.

«ابوالفضل عمویی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع گفت: در جلسه امروز موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت‌های وزارت دفاع مورد بررسی قرار گرفت..امیر حاتمی راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور را ارائه کرد و مروری بر تهدیدهای عمومی که جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، داشت. همچنین راهبردهای این وزارتخانه و مجموعه‌ نیروهای مسلح برای تقویت توان دفاعی کشور بیان شد که از جمله آن حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت‌های نیروهای مسلح است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امیر حاتمی به موضوع همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی اشاره‌ای داشت و درباره تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست مثل چین و روسیه گزارشی ارائه کرد.وی دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی، پهپاد، ناو و صنایع دفاعی را تشریح کرد و گزارش خوبی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع ارائه کرد.

وی با اشاره به گزارش امیرحاتمی از اقدامات وزارت دفاع، تعاملاتش با مجلس شورای اسلامی و لزوم بهبود وضعیت معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: همچنین در جلسه امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان دیدگاه‌هایشان در حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع، همگی از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند. بنای کمیسیون توسعه همکاری‌ها و تعاملات با وزارت دفاع است در نهایت هم مقرر شد جلسات مشترک بین کمیسیون امنیت ملی و وزارت دفاع ادامه پیدا کند و در آینده هم اعضای کمیسیون از وزارت دفاع بازدیدی خواهند داشت.

عمویی با تاکید بر  اینکه کمیسیون امنیت ملی موضوع تقویت توان دفاعی کشوررا  به عنوان ستون فقرات توسعه کشور دنبال می‌کند خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز تاکید شد که زمانی کشور در مسیر توسعه و تقویت پیش می‌رود که پشتوانه و زمینه آن توان دفاعی باشد به همین دلیل مجلس یازدهم این موضوع را به عنوان یک راهبرد دنبال خواهد کرد/.

کد خبر 949204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha