عادی سازی دینی سعودی با رژیم صهیونیستی

یک پژوهشگر عربستانی با انتشار مقاله ای با عنوان «مکاتبات پیامبر اکرم(ص) با یهودیان» در یک مجله اسرائیلی تلاش دارد عادی سازی روابط دو طرف را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، زشت ترین نوع عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی از دروازه دینی است. به طوری که «محمد الغبان» پژوهشگر و مسئول مطالعات عبری در دانشگاه ملک سعود در ریاض مقاله ای را با عنوان « عهدنامه ها و مکاتبات محمد(ص) با یهودیان شبه جزیره عربستان» در مجله کیشر که گروه مطالعات بین المللی و منطقه دانشگاه تل آویو آن را منتشر می کند، چاپ کرد.

 

پایگاه عبری زبان « I24News» در گزارشی با اشاره به انتشار این مقاله آورده است: مقاله الغبان به بهبود چهره حضرت محمد(ص) بین یهودیان کمک می کند.

 

این پایگاه عبری در گزارش خود به معرفی الغبان پرداخت و نوشت: وی استاد زبان عربی و مطالعات یهود در بخش زبان های جدید و ترجمه دانشکده زبان ها و ترجمه دانشگاه ملک سعود در ریاض است. همچنین الغبان دارای دو مدرک فوق لیسانس و دکترای در رشته فلسفه از دانشکده ادبیات بخش زبان های خاورنزدیک و فرهنگ ها از دانشگاه ایندیانا در شهر بلومینگتون در ایالات متحده است.                                                                                                                                                                            

الغبان در مقاله خود آورده است که روابط حضرت محمد(ص) با یهودیان خوب بوده است و درگیری با آنها تنها سیاسی بوده است نه دینی.

 

این مقاله به تقویت صداهایی در عربستان کمک می کند که خواهان همکاری با یهودیان و رژیم صهیونیستی و برپایی صلح موهوم هستند.

 

الغبان در مقدمه این مقاله آورده است که شرق شناسان در قرن گذشته تفسیرهای اشتباهی از تاریخ اسلام داشته اند و برخی از این تفسیرها به زبان عبری نوشته شده است. این مسئله باعث سوء تفاهم و تاثیرهای منفی در میان علمای عبری زبان شده است.

کد خبر 949277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha