تکمیل زنجیره تولید مواد اولیه تا محصول نهایی در منطقه آزاد اروند

زمانی از تکمیل زنجیره تولیدات مواد اولیه تا محصولات نهایی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: بهره‌برداری از صنایع کوچک و اشتغال‌زا در منطقه آزاد اروند ادامه دارد و از این صنایع برای بهبود کسب‌‌وکار حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» پیش از ظهر امروز (سه شنبه 24 تیر) در حاشیه آئین افتتاح ششمین پروژه صنعتی تولیدی از سری پروژه‌های معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در قالب طرح جهش تولید در سرزمین فتح، در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار بهره‌برداری از پروژه‌های تولیدی در آبادان و خرمشهر اظهار کرد: زنجیره تولید در این منطقه از تولید مواد اولیه تا تولید محصول نهایی، در حال تکمیل است و تولیدات این کارگاه‌ها مستقیما وارد بازار مصرف می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه خوشبختانه در اخیرا، تعداد این کارگاه‌‌ها افزایش یافته و فرصت‌های شغلی بسیاری را نیز در منطقه ایجاد کرده است افزود: از واحدهای تولیدی اشتغال‌زا حمایت می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: این صنایع به‌دلیل اینکه امر اشتغالزایی و تهیه محصول نهایی را برعهده داشته و مستقیماً وارد بازار مصرف خواهند شد، مورد حمایت سازمان منطقه آزاد اروند هستند تا هم صادرکنندگان و هم مصرف‌کنندگان بتوانند برای بهبود کسب‌وکار خود، از این محصولات استفاده کنند.

 

در ادامه نیز «سید علی موسوی» از سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی در سه واحد تولیدی که امروز به بهره‌برداری رسیدند خبر داد و اضافه کرد: در این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بیش از 50 نفر به‌طور مستقیم و 150 نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه کیسه‌های پلی اتیلن، خوشبوکننده هوا، بوگیر و پوشاک، پتوهای مسافرتی و وسایل مورد نیاز خانواده از جمله تولیدات این سه واحد تولیدی است عنوان کرد: یکی از سیاست‌های عمده ما در سازمان منطقه آزاد اروند در سال جهش تولید، حمایت و توسعه بنگاه‌های زودبازده متوسط رو به کوچک است.

 

وی ابراز کرد: معتقد هستیم این واحدها هم به سرعت وارد چرخه تولید خواهند شد و زمینه اشتغال نیروهای بومی را فراهم خواهند آورد و هم اینکه تأمین‌کننده نیاز شبکه توزیع و صنایع سنگین و بزرگ بوده و به سرمایه اندکی نیز برای راه‌اندازی نیاز دارند.

 

موسوی به واردات مواد اولیه این اقلام از کشور چین اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر مواد اولیه این اقلام در داخل کشور تأمین و بسته‌بندی آن نیز در منطقه آزاد اروند صورت می‌گیرد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات به کشورهای مجاور را نیز به دنبال دارد؛ در کل به دنبال حمایت از این واحدها و تلاش برای توسعه آنها هستیم.

 

کد خبر 949311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha