جذب ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای صندوق حمایت از کشاورزی آبادان

مختار از جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای صندوق حمایت از کشاورزی آبادان خبر داد و گفت: مقرر شد با دستور مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی این اعتبار به صندوق حمایت از کشاورزی آبادان تزریق شود.

«جلیل مختار» امروز (سه‌شنبه ۲۴ تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه آبادان قطب تولید خرما در کشور است اظهار کرد: امروز به همراه محفوظی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نشستی با مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برگزار کردیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در آبادان به‌طور سالانه بالغ بر ۸۰ هزار تن خرما تولید و بیش از نیمی از آن صادر می‌شود و به همین دلیل این شهرستان قطب تولید خرما در کشور تبدیل شده است.

 

وی بیان کرد: آبادان دارای ۱۰ هزار بهره‌بردار در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی است که خوشبختانه با توجه به عملکرد تاثیرگذار و هدفمند صندوق حمایت در شهرستان تقاضا برای عضویت و بهره‌مندی از خدمات این صندوق افزایش یافته است.

 

مختار خواستار تامین سرمایه سهم دولت و افزایش میزان سرمایه به صندوق حمایت از کشاورزان شهرستان آبادان شد و اضافه کرد: خوشبختانه امروز در این نشست توانستیم در جهت افزایش کارایی و توسعه فعالیت‌ها و همچنین پاسخگویی به نیاز کشاورزان موافقت مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی را جلب کنیم.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته مشکلاتی اعم از خشکسالی و شوری آب و غیره سبب کاهش تولید در این منطقه شد که تاثیرات منفی آن بر بازاریابی و ایجاد بازار صادراتی اجتناب‌ناپذیر بوده است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با توجه به افزایش نزولات جوی و مساعد بودن سایر عوامل تولید شاهد افزایش کمی و کیفی این محصول استراتژیک در سطح آبادان هستیم ابراز کرد: اجرای این امر ضرورت مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصول در زمان برداشت را دو چندان می‌کند، لذا با توجه به عملکرد موثر صندوق شهرستان در سال‌های گذشته از مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواستار تخصیص تسهیلاتی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توسط شرکت مادر تخصصی جهت مدیریت زنجیره خرید و بازار رسانی محصول به صندوق شهرستان آبادان شدیم.

 

وی از موافقت مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در خصوص اعطای تسهیلات به صندوق شهرستان آبادان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه با موافقت مدیرعامل مقرر شد این مبلغ به حساب صندوق شهرستان آبادان واریز شود.

 

مختار همچنین به نشست با معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته به منظور جبران خسارت ناشی از وقوع بحران‌های پیش آمده در استان خوزستان به‌ویژه در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان با عنایت و موافقت هیات وزیران ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت و بحران کشور تصویب و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد، اما متاسفانه تاکنون این اعتبار به استان خوزستان تخصیص داده نشده است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز نیز به همراه محفوظی نماینده آبادان در این خصوص با معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور دیدار و گفت‌وگو کردیم و وی دستورات لازم برای تامین اعتبار در سال جاری را صادر کرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات عمرانی مناطق فرسوده آبادان گفت: روز گذشته نیز نشستی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری داشتیم؛ سال گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی جهت مناطق فرسوده آبادان دستور پرداخت را صادر کرد که متاسفانه تاکنون هیچ گونه اعتباری تزریق نشد.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و مکاتباتی که انجام دادیم مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی دستورات لازم در زمینه تخصیص اعتبار برای مناطق بافت فرسوده آبادان را در اعتبارات سال ۹۹ پروژه‌های ملی صادر و تاکید کرد تا این مهم هرچه زودتر حل و فصل شود‌.

 

مختار به مناطق فرسوده آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: مناطقی اعم از کوی قدس، سلیچ، شطیط، ذوالفقاری، سده و جمشیدآباد جزء مناطق بافت فرسوده آبادان به‌شمار می‌روند که متاسفانه سالیان سال از کمترین امکانات برخوردارند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با این دستوررات هر چه سریع‌تر مشکلات مناطق بافت فرسوده آبادان رفع و مردم این مناطق نیز از امکانات لازم برخوردار شوند.

 

کد خبر 949314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha