انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

در راستای همکاری و هفکری در حوزه آموزشی، فرهنگی و هنری تفاهم‌ همکاری بین دانشگاه فرهنگیان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان منعقد گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، تفاهم نامه مشترکی میان دانشگاه فرهنگیان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به منظور دست یابی به اهداف مشترک و رسالت های هم سو منعقد گردید.

 

در این نشست دکتر «شهرام عروف‌زاد» با اشاره به مسیری که یک معلم طی می‌کند اظهار داشت: تفاهم‌های مختلف باعث می‌شود ماموریت‌های سازمانی بهتر انجام شود و امیدوارم با شناختی که از ساختارها کانون به وجود آمده است بتوانیم فصل جدیدی را در زمینه تربیت و آموزش جامعه رقم بزنیم.


رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: بدون تردید فضایی که برای معلمین در قالب‌های تربیت و آموزش وجود دارد می‌تواند با ایجاد برنامه‌های درسی مختلف مسیر رشد و تعالی آنان را فراهم نماید از این سو خرسند هستیم‌ که این بستر به وجود آمده است تا معلمین را وارد جامه نمائیم.


وی بیان کرد: موضوعی که باید به آن پرداخته شود آن است که بفهمیم چگونه می‌توان دانش ذهنی و تجربه‌ای که کانون دارد را به دانشگاه فرهنگیان منتقل نمائیم و شاید مهم ترین حوزه‌ای که بتوان دراین خصوص به آن ورود کرد بحث فرهنگی است تا بتوان دانش تجربی را به دانشگاه منتقل کرد.


عروف زاد با اشاره به اینکه شخصیت دانشجویان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنیان گذاری می شود، تصریح کرد: می‌توانیم در کانون بچه‌ها را به سوی عرصه دبیری و معلمی جذب کنیم تا آنان دوستدار این جایگاه شوند.


رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود: در این بین گروهی لازم است که بتوان به صورت عملی و جدی در حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و کارورزی بین این دو نهاد فعالیتی را اخذ نماید چراکه متولیان تعلیم و تربیت باید به صورت کیفی بر فعالیت خود تمرکز کنند.

در ادامه این نشست «محمد قلمکاریان» ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه، گفت: به جرئت می‌شود گفت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از منظرهای مختلف در سطح بالایی نسبت به ۱۶دانشگاه دیگر استان قرار داردند و این نشان‌دهنده آن است که ورودی‌های فرهنگیان نیز بسبار خوب هستند.

 

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان اصفهان با اشاره به جایگاه والای دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان از استوانه‌های جامعه محسوب می‌شود چراکه این دانشگاه خروجی‌های بسیار خوبی تحویل جامعه داده است که در زمینه‌های فرهنگی و پرورشی بر آن‌ها کار شده است.


 وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که یک انقلاب وقتی زیر فشار اقتصادی قرار می‌گیرد کسی ملامتش نمی‌کند ام اگر نتواند بچه خودش را به درستی تربیت نماید مورد ملامت هم قرار می‌گیرد بنابراین باید فرزندان جامعه را به خوبی تربیت کنیم که این نشان‌دهنده آن است که رسالت دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری بایکدیگر عجین شده است.


قلمکاریان افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت‌های مختلف خوبی انجام می‌شود که اگر کسی بخواهد معلم شود می‌تواند در این بستر به رشد خود کمک کنند و از شیوه های متفاوتی که این فضا دارد به خوبی استفاده نمایند.


مدیرکل کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند با سبک‌های مختلف کانون آشنا بشوند و وقتی وارد کانون شدند متوجه می‌شوند که چگونه می‌شود با فرزندان رفتار متناسب نمود که این موضوع بسیار خوب است./


 

کد خبر 949465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha