تولید روزانه ۱۳۰ هزار عدد ماسک در همدان

متین با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تولید ماسک در استان همدان نداریم، گفت: روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار عدد ماسک در استان همدان تولید می شود.

«حمیدرضا متین» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان از صدور دو مجوز تولید ماسک با دستگاه تمام اتوماتیک در استان همدان خبر داد و گفت: بر روی تولید ماسک به شدت برنامه ریزی شده به طوریکه دو مجوز تولید ماسک با دستگاه تمام اتوماتیک با ظرفیت ۴۰ هزار عدد در استان صادر شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه کمبود مواد اولیه برای تولید ماسک نداریم، افزود: در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک توسط چهار شرکت با دستگاه تمام اتوماتیک تولید می‌شود و دو واحد دیگر در هفته جاری وارد مدار تولید خواهد شد که روزانه ۸۰ تا ۹۰ هزار عدد ظرفیت دارد.

 

وی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه کشور به ناگهان وارد یک شرایط بحرانی شد مردم با کمبود و در نهایت گرانی ماسک روبرو شدند.

 

متین تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار عدد ماسک دست دوز در استان تولید و در چادرهایی که در سطح شهر وجود دارد، با نرخ ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان در بین مردم توزیع می‌شود.

 

وی ادامه داد: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته و بهتر است هر کسی از خانه خارج می شود ماسک بزند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هرچند که تاکید شده که هر کسی از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد اما بیشترین ضرورت استفاده از ماسک در مکان های سربسته و گروهی است زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است.

 

متین گفت: ضرورت استفاده از ماسک برای تمامی مراکز و مکان های قابل تردد در شهرها بیشتر مورد تاکید  است زیرا عده ای این وضعیت را نشان از رفع بیماری می‌دانند و بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: از سویی استفاده نکردن از ماسک و رعایت‌نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی بنا به اعلام وزارت بهداشت موجب شده که بسیاری از شهرهای کشور که در وضعیت زرد و سفید بودند به حالت قرمز و هشدار دربیایند.

 

کد خبر 949487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha