امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گیلان در پی وقوع سیل دو روز گذشته

غلامی از آمادگی جمعیت هلال احمر استان گیلان در بروز حوادث خبر داد و گفت: در پی بارندگی شدید و وقوع سیل طی ۲روز گذشته به مناطق آسیب دیده امداد رسانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(چهارشنبه، ۲۵تیر) در جمع خبرنگاران از امدادرسانی جمعیت هلال در شهرستان های تالش، سیاهکل، ماسوله، رضوانشهر و ماسال خبر داد و گفت: در پی وقوع سیل و بارندگی های شدید طی ۲ روز گذشته در این استان امدادگران به آسیب دیدگان این شهرستان ها کمک کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان افزود: امدادگران در پی وقوع سیل و بارندگی های شدید در منطقه کیش دیبی واقع در محور تالش به مریان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به ۱۲ خانوار آسیب دیده امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه دو دهنه پل نیز مسدود شده بود که با کمک ادارات ذی ربط باز گشایی شد ادامه داد: همچنین بارندگی های شدید و سیل در منطقه عین شیخ دیلمان شهرستان سیاهکل نیز از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر بود.

غلامی خاطرنشان کرد: در بین خانوارهای آسیب دیده برنج، بخاری برقی، پودر لباسشویی، چراغ والور، چای، روغن، موکت، نایلون و...  توزیع شد.

وی همچنین اضافه کرد: با جاری شدن سیل در محور فومن به ماسوله و شهرک تاریخی ماسوله به یک دستگاه خودروی آسیب دیده امدادرسانی شد که البته مصدومی نداشت.

غلامی بیان کرد: یک تیم پنج نفره ارزیاب از نیروهای امدادی با دریافت گزارش سیل در شهرستان ماسال، محور ماسال به اولسبلانگاه اعزام شدند تا آسیب های وارده را بررسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: تیم های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر استان گیلان در ۱۶ شهرستان در قالب ۱۶ تیم پنج نفره و ۲ تیم واکنش سریع به همراه تجهیزات لازم برای امدادرسانی احتمالی در آماده باش کامل هستند.

غلامی همچنین تاکید کرد: مرکز هواشناسی، بارندگی ها و وزش باد شدید را در برخی از مناطق استان در روز چهارشنبه نیز گزارش داده است و از این رو مسافران می بایست به گزارشات هواشناسی توجه کامل داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حوادثی با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مردم است، تماس بگیرند.

 

کد خبر 949628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha