برنامه‌های رویکردی جمعیت با تأکید بر آموزه های دینی اجرا شود

حجت الاسلام خدایاری گفت: افزایش جمعیت با روح و تعالیم اسلامی سازگارتر است و بهترین راه برای رسیدن به هدف مطلوب در زمینه جمعیت است و این مسأله‌ را می‌توان از جهات گوناگون مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام ناصر خدایاری»، امروز (۲۵تیر)، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در استان‌های مرزی که مهاجرت زیاد است موضوع جمعیت اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، افزود: برنامه‌های با رویکرد افزایش جمعیت براساس آموزه‌های دینی، اصلاح نگرش مسئولین به این موضوع و تعبیر کمی و کیفی جمعیت باید مورد بررسی قرارگیرد.

این مقام مسئول برگزاری کارگاه های فرهنگی برای جوانان با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه ، تولید محتوای فرهنگی و شعارهای متناسب با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، توسعه برنامه های فرهنگی در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص عشایر و روستائیان و مناطق مرزی استان، استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری کارگاه های ترویج و فرهنگ سازی ازدواج و افزایش جمعیت با حضور کارشناسان خانواده و روحانیون وترغیب زوجین به فرزندآوری و افزایش جمعیت با مشوق های مادی توسط دستگاهها و نهادهای فرهنگی در جشنواره ها ، جشن ها و مناسبتهای مختلف را از جمله پیشنهادات این اداره کل عنوان کرد.

حجت الاسلام خدایاری در ادامه سخنان خود فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیتها و ابزارهای هنری همچون جشنواره تئاتر، نمایشگاه عکس، ساخت فیلم و... با هدف ترویج ازدواج و افزایش جمعیت در بین جوانان، تبیین مزایای ازدیاد جمعیت از دیدگاه دینی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره توسط اساتید دانشگاهی وکارشناسان امر برای جوانان در سمینارها و نشستهای فرهنگی  و برگزاری نشست تخصصی برای اصحاب رسانه و مدیران کانونهای آگهی و تبلیغات در خصوص موضوع را از جمله دیگر اقدامات اداره کل بیان کرد.

ناصر حضرتی‌پر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی نیز گفت: این استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر جمعیت دارد و نرخ رشد جمعیت در آذربایجان‌غربی ۱.۷ درصد است و باید برای ازدیاد جمعیت امکانات و شرایط فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه با مهاجرت شدید روستاییان همراه هستیم، تاکید کرد: نرخ رشد جمعیت در شهرهای آذربایجان‌غربی ۲ درصد و در روستاها منفی ۰.۳۳ درصد است.

این مسئول تصریح کرد: در همین راستا با توجه به یانکه به هماه میزان که از میزان رشد جمعیت جوان کاسته می‌شود بر میزان جمعیت پیر افزوده می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که ۲ ساعت به طول انجامید، اعضای حاضر نقطه نظرهای خود را در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه بیان کردند.

 

 

کد خبر 949699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha