روند بی توجهی به نکات بهداشتی افزایش آمار فوتی ها را به دنبال دارد 

اصغر مکارم گفت: آمار مبتلایان و فوتی ها نشان می دهد ویروس تعارف ندارد، هر چه بی توجهی نسبت به نکات بهداشتی بیشترتداوم پیدا کند آمار فوتی ها افزایش می یابد آن هم افرادی که انصافا نباید از دست بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

«اصغر مکارم» در این جلسه، با بیان این مطلب رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک امری ضروری می باشد، گفت: در مکان هایی که نیاز است باید از دستکش استفاده کنیم و در جمع های غیر ضرور اصلا شرکت نکنیم، باید مراسم عروسی و عزا کلا تعطیل شود در غیر این صورت آمار کشته های کرونا افزایش می یابد، آمار مبتلایان و فوتی ها نشان می دهد ویروس تعارف ندارد، هر چه بی توجهی نسبت به نکات بهداشتی بیشتر تداوم پیدا کند آمار فوتی ها نیز افزایش می یابد، آن هم افرادی که انصافا نباید از دست بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: باید از نهادهایی همچون هلال احمر و بسیج برای مهار این بیماری کمک بگیریم و با توجه به رفتن به سمت فصل پاییز پیش بینی ما پیش بینی خوبی نیست و ما به تنهایی پاسخگوی نیازهای درمانی و اجتماعی جامعه نیستیم، ان شاء الله که به یک راه حل درمانی برسیم و این معضل از بین برود.

وی بیان کرد: بعد از جلسه ای که با حضو معاون استاندار در دانشگاه برگزار شد، تصمیماتی در سطح منطقه جنوب کرمان اتخاذ شد و محدودیت های جدید و گشت های ویژه در منطقه شکل گرفت اما در آمار سیر نزولی نداشته ایم و این بدان معنا است مردم خطر را جدی نمی گیرند و رعایت نمی کنند.

مکارم با بیان این مطلب که مسئولین و تأثیرگذاران در جامعه با توجه به اهمیت موضوع همکاری لازم در پیشگیری را داشته اند، افزود: با توجه به نحوه افزایش و کاهش بیماری در مناطق مختلف این نتیجه حاصل شده که میزان دما در کنترل بیماری نقش چندانی ندارد و همچنان آمار در بسیاری از نقاط دنیا در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که با توجه به ناشناخته بودن، ویروس راهی برای درمان و کنترل آن پیدا نشده است، تصریح کرد: کشورهایی که موفق به کنترل بیماری شده اند، دلیل اصلی موفقیت آنها در فاز دوم همراهی بیشتر مردم، رعایت اصول و قوانین و همچنین وضعیت اقتصادی آنها به عنوان یک زیر بنا و کمکی برای حوزه درمان است که این در کشورهای کوچک اروپایی که وسعتی به اندازه جنوب کرمان دارند، کار خیلی سختی نیست البته بحث فرهنگی، احساسی و عاطفی بودن، مانند حضور در مراسم عزا و عروسی که اینجا وجود دارد در بین مردم انها نیست.

وی با تاکید بر لزوم افزایش حساسیت در بین مردم و مسئولین، ابراز کرد: با توجه به این که این ویروس حرکات کاملا ناشناخته ای دارد و قابل پیش بینی نیست ۲ راه بیشتر نداریم، اول این که مردم به عنوان صاحبان اصلی فرآیند کمک کنند و دیگری کمک مسئولین است که کار آنها سیاست گذاری می باشد.

مکارم با بیان این مطلب که در حوزه درمان کاری که ما انجام می‌دهیم، پوشش حمایتی بیمار است چرا که تاثیر ویروس بر بیمار قابل پیش بینی نیست، عنوان کرد: همکاران ما تلاش خود را می کنند و کلیه توان فنی و اقتصادی دانشگاه را به کار گرفته ایم تا از مرگ مبتلایان پیشگیری کنیم اما مرگ ها در این بیمای قابل پیش بینی نیست، بخش مهم این قضیه کار فرهنگی است باید به فکر سلامتی دیگران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت تجدید روحیه کادر درمان و دلجویی از همکاران درگیر با بیماران کرونا برای ایجاد انگیزه، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که به شدت باید پیگیری کنیم، بحث نظارت است که باید قوی تر شود، حتما با هماهنگی و همکاری دادستان ها و فرمانداران اکیپ های سه، چهار نفری در راستای نظارت بر رعایت پروتکل ها تشکیل شود.

گفتنی است؛ شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای بررسی وضعیت بیماری کرونا در جنوب کرمان با حضور رئیس، معاونان دانشگاه و مدیران شبکه ها و مراکز بهداشتی و درمان منطقه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 949705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha