خبرگزاری شبستان، یکی از موثرترین ابزارهای تربیت دینی در جامعه است

به گفته حجت الاسلام احمدی، خبرگزاری شبستان با تولید محتوای دینی و اعتقادی گام های موثری در ترویج اسلام ناب محمدی در استان برداشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با بیان اینکه رسانه ها یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل تربیت در هر جامعه ای محسوب می شوند گفت: رسانه با وسعت دامنه خود، در حکم دانشگاه عمومی است که با همه اقشار جامعه سرو کار دارد، اگر رسانه های یک جامعه در اختیار نیروهای متعهد قرار گیرند، می توانند زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کرده و آن را به سوی سعادت و کمال سوق دهند؛ اما اگر در اختیار افراد غیرمتعهد و وابسته  قرار گیرند به عامل تباهی فرهنگ و اعتقادات یک جامعه، بدل می شوند.

 

حجت الاسلام سعید احمدی ادامه داد: نقش رسانه در الگوسازی و نهادینه کردن باورها و هنجارها امری پوشیده و قابل کتمان نیست. همه می دانند و باور دارند که رسانه ها نقش فعالی در این زمینه دارند و برعکس آن هم، امکان دارد که رسانه ها اگر شناخت درستی از اهداف و سیاستگزاری های فرهنگی جامعه و حکومت نداشته باشند یا در نسبت خود با دین و اهداف دینی دچار خطا شوند، بحران فرهنگی و عقیدتی غیرقابل جبرانی را خواهند ساخت .

 

حجت الاسلام احمدی ارائه اطلاعات درست از اندیشه ها و اعتقادات دینی را ضامن تربیت نسل متدین دانست و اظهار داشت: همانطور که ارائه اطلاعات غلط و نادرست از این اندیشه ها جامعه را فرسنگ ها از این اخلاق و آرمان ها دور می سازد و اعضای جامعه را به تباهی می کشاند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نقش رسانه ها در تبلیغ اندیشه های درست اجتماعی و اخلاقی در جامعه دینی الزاماً می بایست با شناخت از مفهوم جامعه دینی و عمق اندیشه های دینی باشد تا به خرافه گرایی و ترویج اندیشه های قشری و ظاهری کشیده نشود و جامعه را از این نظر گرفتار بحران نسازد.

 

وی با بیان اینکه در عصر کنونی باید نقش رسانه دینی را در جامعه تقویت کرد گفت: رسانه ها می توانند با پرداختن به موضوعات مهم دینی و مسائلی که می تواند نیازهای گروههای مختلف را تامین کند برای صیانت از ارزشهایی که ارکان نظام است تلاش کنند.

 

حجت الاسلام احمدی بیان داشت: باید پذیرفت آنچه امروز می تواند نظام اسلامی را از امواج پر تلاطم آسیب های فرهنگی مصون نگهدارد اتکا به آموزه های دینی، قرآنی و اسلامی است و در این میان توجه مستمر رسانه های شنیداری، دیداری، مکتوب ومجازی به موضوعات مهم دینی می تواند در ترویج فرهنگ دینی و تقویت باورها و هویت دینی و اسلامی ما موثر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری شبستان افزود: این رسانه در طول سال های اخیر با تولید محتوای دینی و اعتقادی گام های موثری در ترویج اسلام ناب محمدی در استان برداشته است.

کد خبر 949836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha