متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مردادماه اجرایی می شود

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی، از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این طرح از مردادماه اجرایی می شود.

«محمدعلی عباس‌زاده وحید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارکرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از مطالبات اصلی این قشر بود که از مردادماه اجرایی می شود.

 

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه با مصوبه هیأت وزیران مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی به اجرا رسیده است، افزود: بازنشستگان و مستمری بگیران از مردادماه شاهد افزایش حقوق خود متناسب با طرح همسان سازی حقوق هستند.

 

 

وی در خصوص حقوق سال ۹۹ بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: احکام بازنشستگان تامین اجتماعی بر مبنای ۲۶ درصد افزایش حداقل مزد و نیز تسری به سایر سطوح بر مبنای ۱۵ درصد به اضافه عدد ثابت حدود ۱۶۴ هزار تومان  بوده است.

 

 

عباس زاده وحید در توضیح ملموس تر بیان کرد: بازنشستگانی که تا اسفند سال گذشته دریافتی آنها حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود با افزایش حقوق سال جاری  و همچنین اجرای متناسب‌سازی با ۳۰ سال سابقه بیمه، حقوق آنان به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد.

 

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی جمعیت حقوق بگیر تامین اجتماعی استان را ۱۷ هزارو ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: متناسب سازی منجر به افزایش حقوق تمامی مستمری بگیران تأمین اجتماعی می‌شود و افزایش ناشی از متناسب سازی، برای سنوات مختلف بیمه‌پردازی متفاوت است.

 

 

وی با بیان اینکه ماهانه ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران حقوق پرداخت می شود، اظهارکرد: با اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، این رقم تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.

 

 

گفتنی است؛ با اجرای متناسب‌سازی، آن دسته از بازنشستگان حداقل بگیر که با داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می گرفتند با افزایش ۶۸ درصدی به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حقوق افراد حداقل‌بگیر دارای ۳۵ سال سابقه به ۳ میلیون تومان می‌رسد که به معنی ۸۰ درصد افزایش است و حقوق افراد حداقل بگیر دارای ۲۵ سال سابقه با ۵۰ درصد افزایش به دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان می‌رسد.

کد خبر 949865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha