طرح دغدغه های مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه توسط نماینده مجلس در شورای اداری

نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به حدیث " کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته"و تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین و مدیران به مردم به تناسب مسئولیتی که دارند؛ افزود: شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه مزیت های نسبی فوق العاده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ صمدلله محمدی، پنجشنبه(۲۶ تیر) در جلسه شورای اداری استان سخن را با حدیث" کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته" آغاز کرد و با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولین و مدیران به مردم به تناسب مسئولیتی که دارند؛ افزود: شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه مزیت های نسبی فوق العاده دارند.
 


نماینده مجلس با اشاره به اینکه اگر زیرساخت ها فراهم باشد مانع از مهاجرت مردم خواهد شد؛ افزود: لذا اگر اراده جمعی باشد می توان زمینه حضور مردم در شهرستان خودشان را فراهم کنیم.

 


وی با بیان اینکه زیرساخت از دغدغه ها و جاده در اولویت است و پروژه هایی داریم سالها رها شدند؛  تصریح کرد: طرح راه آهن بافت سیرجان سالها سوهان روح مردم شده است.



محمدی افزود: می گویند این طرح توجیه اقتصادی ندارد در حالیکه توجیهات صرفه اقتصادی موجود است و افراد فنی آن را تایید می کنند؛ گاهی به صرفه بودن توجه می شود اما به روح و روان مردم توجه نداریم و متوجه نیستیم توقعی که ۴۰ سال برای مردم ایجاد شده اما انجام نشده چه بر سر روح و روان آنان می آورد.



وی با اشاره به اینکه شهرستان های بافت و رابر علیرغم ظرفیت های گردشگری اما جایگاه آنها مشخص نیست و میراث فرهنگی باید نمودار بدهد که جایگاه ما کجاست؛ افزود: دومین شهرستان کشور به لحاظ ظرفیت عشایری هستیم که این نیز باید در نمودار اعلام شود‌.



نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس مرکبات ارگانیک، غله، گردو( بیش از ۱۰ هزار هکتار سطح زیر کشت) و معادن را از دیگر ظرفیت های منطقه مذکور خواند و خواستار توجه به مصوبات سفر اخیر وزیر جهادکشاورزی به استان شد.


وی درباره مسدود کردن چاه هایی که تنها ارتزاق کشاورزان محلی از آن است؛ اظهار داشت: ۱۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، چرا مدیران جرات نمی کنند به سرمایه گذاران بگویند چاه های شما را پلمب می کنیم؟! اگر ۵ درصد چاه های غیرمجاز را مدیریت کنید رزق و روزی کشاورزان تامین می شود.

 

کد خبر 949896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha