حجاب ریشه در فرهنگ ما دارد

حجت الاسلام خدایاری گفت: حجاب ریشه در فرهنگ و نوع اعتقادات ما دارد که رعایت آن امنیت روانی را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «حجت الاسلام ناصر خدایاری»، در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف که با حضور بانوان  شاغل در این اداره به عمل آمد، اظهار کرد: حجاب  ریشه در فرهنگ و نوع اعتقادات ما دارد که رعایت آن امنیت روانی را تامین می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، افزود:حجاب، به معنای پوشش اسلامی برای بانوان است و مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن  در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه‌ی پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن می باشد و این مسئله مختصص به بانوان نبوده بلکه مردها هم باید حجاب و عفت داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: حجاب نماد ارزش یک انسان است و هویت ایرانی اسلامی در حجاب و حکم الهی بر لزوم حجاب است و فطرت انسان حجاب را می طلبد و حجاب نماد باورها و ارزش و احترام است. و عفاف یک صفت پایدار بوده و مختص زمان خاصی نیست.

حجت الاسلام خدایاری عنوان کرد: حیات به دوصورت طبیعی و شرعی متفاوت است و اسلام زندگی طبیعی را درقالب انداخته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه بلوغ و بالندگی از اصول های سلامت جامعه است، ادامه داد: حود حجاب یکسری سمبل‌ها دارد که شنان دهنده این موضوع است که این خانم یا آقا متعلق به جامعه اسلامی است و نباید اجباری باشد و هرکس اعتقادات خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: حجاب و پوشش، در ابعاد مختلف، داراي آثار و فوايد زيادي است كه بعضي از مهم‌ترين فوايد آن عبارت‌اند از فايده‎ي حجاب در بُعد فردي، خانوادگي ، اجتماعي و اقتصادی است.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشات کرد: علاوه بر فوايد ياد شده، به طور فهرست‎وار فوايد و آثار ديگري نيز براي حجاب و پوشش مي‎توان نام برد، كه مهم‎ترين آنها عبارتند از حفظ ارزش‎هاي انساني؛ مانند عفت، حيا و متانت در جامعه و كاهش مفاسد اجتماعي، هدايت،كنترل و بهره‎مندي صحيح و مطلوب از اميال وغرايز انساني و  تأمين و تضمين سلامت و پاكي نسل افراد جامعه است.

 

 

کد خبر 949922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha