صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار به ۳۵ هزار افزایش می یابد

زهرایی از فعالیت۲۰ هزار صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در کشور خبر داد و گفت: در طرحی سه ساله تعداد این صندوق های قرض الحسنه به ۳۵ هزار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد زهرایی» ظهر امروز (۲۶ تیر) در مراسم واگذاری تجهیزات به ۶۵ کارگاه اشتغال خانگی که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نهضت جهش تولید در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد و این مهم آرایش جنگی اقتصاد مقاومتی مردم‌محور در برابر استکبار است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در اقتصاد مردم‌پایه باید به دنبال ایجاد زنجیره ارزش کوچک برویم که از فرهنگ مردم نشأت گرفته باشد، گفت: در دوران دفاع مقدس، مردم با حضور در جبهه‌ها پیروز شدند و اگر در اقتصاد نیز به مردم اعتماد کنیم موفق خواهیم شد.

 

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار اشتغال‌زا در بسیج مستضعفین کشور ۲۰ هزار صندوق با ۹۰۰ هزار نفر عضو دارد، افزود: پیوند بین تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی، خیرین و جهادگران مهم است و ما نیز به دنبال الگوهای قابل تکثیر هستیم و هر حمایتی نیاز باشد انجام می‌دهیم.  

 

زهرایی به مشکلات اساسی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی که در مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات حاشیه شهر و روستاها راه‌اندازی شده اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با حمایت از این صندوق‌ها مشکل را رفع کرده و ظرفیت خیرین را برای تامین اقلام کارگاه‌هاش اشتغال  در نظر بگیریم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: خودکفا کردن پنج محصول استراتژیک در بسیج کشاورزی، صنعت یار، طرح صندوق‌ها و تعاونی‌ها در دستور کار است که در طرحی سه ساله تلاش می‌شود ۲۰ هزار صندوق قرض الحسنه مردمی به ۳۵ هزار صندوق و تعداد اعضا از ۹۰۰ نفر به سه میلیون نفر افزایش می یابد و یک هزار و ۶۰۰ تعاونی پایدار نیز انجام خواهد شد.

 

«مهدی هنری» رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: 400 صندوق قرض الحسنه مردمی در استان وجود دارد که با حمایت تسهیل‌گران این طرح را ادامه می‌دهیم تا گام‌های خوبی در راستای جهش تولید برداریم. 

 

وی از تجهیز ۶۵ کارگاه پارچه بافی و تابلو فرش در سهه ماهه ابتدای امسال خبر داد و بیان کرد: طرح مرغ بومی انجام شده و تکمیل زنجیره در دهستان ها ادامه دارد.

کد خبر 949963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha