هشدار دادستان مالیاتی به ادارات مالیاتی درباره ثبت نام حضوری مودیان

دادستان انتظامی مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا ۴۵ گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عباس بهزاد»، دادستان انتظامی مالیاتی در نامه‌ای به مدیران مالیاتی هشدار داد فرایند ثبت نام مالیاتی مودیان و اصطلاحا 45 گام مالیاتی الکترونیکی شده و نباید مراجعه حضوری به ادرات وجود داشته باشد و در صورت احراز تساهل و تسامح ماموران مالیاتی، با آنها برخورد می شود.

در این نامه آمده است: با توجه به الکترونیکی و هوشمندسازی مراحل سامانه ثبت نام الکترونیک و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی مطابق دستور ستاد ملی کرونا و همچنین در اجرای منویات مقام عالی وزارت و رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی و به منظور تسهیل در امور کسب و کار مودیان محترم و با عنایت به دستورالعمل شماره ۲۷۰۳۱۵۹/ص مورخ ۱۳۹۹/۳/۷، من‌بعد حضور مودیان محترم مالیاتی در محل اداره امور مالیاتی مربوطه جهت تکمیل ثبت نام و تشکیل پرونده ، ارائه مدارک ثبت نام و... ضرورت نداشته و کلیه فرآیند ها اعتبار سنجی تا گام 45 باید بصورت الکترونیکی و از راه دور صورت پذیرد.

مقتضی است، مدیران کل امور مالیاتی على الخصوص در شرایط کنونی جامعه، ترتیبی اتخاذ نمایند که کلیه همکاران اقدامات قانونی لازم ( تخصیص واحد مالیاتی، صحت سنجی فعالیت های مودی، تعیین مشمولیت ارزش افزوده و ... ) را در خصوص تکمیل فرآیند مذکور معمول فرمایند. بدیهی است در صورت احراز تساهل و تسامح ، مامورین مالیائی متخلف تحت تعقیب انتظامی قرار خواهند گرفت. شایان ذکر است نظر به رویکرد نوین سازمان متبوع بخشنامه شماره ۱۳۰/۱۴۷۲/د مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۱ این دادستانی کان لم یکن تلقی می گردد.

کد خبر 950050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha