تقویت عفاف و حجاب در نظام اسلامی یک تکلیف عمومی است

حجت الاسلام نکونام با انتقاد از برخی بد‌حجابی‌ها و ولنگاری‌های موجود در سطح استان چهارمحال و بختیاری، گفت: تقویت عفاف و حجاب یک وظیفه عمومی است و همگان باید در قبال آن احساس مسئولیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز (جمعه ۲۷ تیر) در پیام جمعه این هفته که به سبب شرایط ناشی از کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، اظهار داشت: در برخی مراکز گردشگری، اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و سطح جامعه شاهد برخی بی حجابی‌هایی هستیم که باید در این خصوص اقداماتی انجام گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد ادامه داد: مردم باید در کنار متولیان با برخی مظاهر بدحجابی احساس تکلیف کنند و در حوزه های مختلف برای تبیین جایگاه حجاب و عفاف فعال شوند.

 

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر تولید لباس‌های فاخر و مطابق با ارزش‌های اسلامی، تصریح کرد: با ارائه لباس‌های باحجاب و متناسب با ارزش های جامعه اسلامی به جوانان می‌توان آنها را به این نوع پوشش‌ها ترغیب کرد.

 

امام‌جمعه شهرکرد، امر به معروف و نهی از منکر را از الزامات تبیین عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر وظیفه خطیری در این خصوص بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام نکونام در ادامه به شرایط حاکم از شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان اشاره کرد و افزود: شیوع این ویروس یک آزمون الهی برای بشریت است که با همراهی و همکاری می‌توان به سلامت از آن عبور کرد.

 

وی با قدردانی از تلاش کادر درمان بر ضرورت رعایت بیش از پیش توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: نباید نسبت به توصیه ها غفلت ورزیم بلکه شایسته است با همراهی و همدلی و رعایت صحیح توصیه های بهداشتی، بر این بیماری غلبه کنیم.

 

امام‌جمعه شهرکرد، طرح مواسات را یکی از بهترین برنامه ها برای همراهی مردم در مقابله با این ویروس و کمک به افراد آسیب دیده عنوان کرد و اظهار داشت: پس از استقبال خوب از طرح مواسات اکنون نهضت تعاون به فرمایش مقام معظم رهبری فعال شده است و امید می رود مردم این عرصه نیز حماسه آفرین باشند.

 

کد خبر 950105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha