تولید لارو ماهی در آذربایجان‌غربی افرایش یافت

قریشی گفت: در سال جاری پیش بینی می شود ، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت‌ تکثیر و در منابع آبی ، مزارع پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی شوند.

«محمد باقر قریشی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت : در سال جاری پیش بینی می شود ، هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت‌ تکثیر و در منابع آبی ، مزارع پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی شوند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند ابزیان منابع ابی استان انواع کپور ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت ‌تکثیر و در دریاچه های پشت سدها و استخرهای چندمنظوره  کشاورزی در سطح استان رهاسازی می‌شوند.

قریشی بیان کرد: این ماهی ها پس از طی پنج ماه دوره پرورشی و رسیدن به  اوزان 10 گرم در منابع ابی استان و استانهای همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: امسال نیز مثل هرسال تکثیر این ماهیان از ۲۰ اردیبهشت آغاز و و در ۱۷ تیر به اتمام رسیده‌است.از چهار گونه کپور ماهیان ۳۶ میلیون لارو تولید و در سطح ۳۰ هکتار استخر کشاورزی کشت شده است.

وی اضافه کرد: تولیدات استانی به کشورهای ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و ارمنستان صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت : تولید لارو ماهی در استان با هدف تنوع بخشی و رونق تولید گونه های اقتصادی افزایش یافته و سقف تولید لارو امسال از ۳۵.۶ میلسون قطعه به ۳۶.۵ میلیون قطعه افزایش داشته است.

کد خبر 950322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha