تکمیل سالن سقف کوتاه نهبندان نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار

بیکی گفت: سالن سقف کوتاه نهبندان که سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شده ولی برای تکمیل این سالن، نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم، تا این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» پیش از ظهر امروز (28 تیر) در مراسم بهره برداری از سه پروژه ورزشی در شهرستان نهبندان که با حضور «مسعود سلطانی فر»، وزیر ورزش و جوانان آغاز شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان به عنوان جوان ترین شهرستان استان خراسان جنوبی19  هزار نفر جمعیت بین سنین 15 تا 35 سال ساکن در این دارد که امکانات موجود جوابگوی نیازها نیست.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرستان نهبندان دارای ظرفیت و پتانسیل های خوبی در حوزه معادن است، گفت: 23 نوع ماده معدنی و منحصر به فرد همانند طلا، آندوالزیت و سنگ گرانیت داریم، همچنین در بخش کشاوری دارای مزیتی در حوزه کاشت زیتون و خرما هستیم؛ ولی در سایر بخش های زیرساختی با مشکل مواجه هستیم که  این زیر ساخت ها باید تکمیل شود.

 

بیکی تصریح کرد: شهرستان مرزی  نهبندان 95کیلومتر مرز مشترک با کشور افغاستان و دارای دو بخش و 52 هزار نفر جمعیت دارد که 40 درصد  جمعیت در نقاط شهری و 60 درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند لذا با همت و تلاش مسئولان باید پروژه ها تکمیل شود تا استمرار حضور جوانان در این منطقه مرزی تقویت شود.

 

وی با بیان اینکه وزرشکاران نهبندان دارای مقام های کشوری متعدد در رشته های ووشو، کاراته و پاورلیفتینگ و تکواندو هستند، افزود: این نیروی انسانی باید از زیرساخت ها و امکاناتی که در بخش ورزش ایجاد می شود، در راستای اهداف و سیاست های نظام در حوزه ورزش استفاده کنند.

 

فرماندار نهبندان گفت: نهبندان یکی از شهرستان های مورد توجه رهبر معظم انقلاب است و طی فرمورده ایشان در سفر سال 98 به این شهرستان، مسئولان باید نگاه ویژه و کاملی را به این شهرستان داشته باشند، حضور وزیر ورزش در این شهرستان مرزی در سایه عنایات رهبری است که امیدواریم پر از خیر و برکت باشد.

 

بیکی تصریح کرد: شهرستان نهبندان در حوزه سرانه های ورزشی روباز و مسقف نسبت به میانگین کشوری پایین تر است و سرانه کمتری  در اختیار افراد است، ولی در مجموع هفت سالن ورزشی با هشت هزار و 500 متر مربع در این شهرستان داریم.

 

تکمیل سالن سقف کوتاه نهبندان نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار

وی گفت: سالن سقف کوتاه نهبندان سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شد و 700 میلیون تومان از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده 27 صدم به آن اختصاص  پیدا کرده است ولی 500 میلیون تومان برای تکمیل نیاز داریم تا این پروژه تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

 

فرماندار نهبندان گفت: در حوزه هیئت های ورزشی نیازمندی هایی داریم، هرچند برای فعالیت های ورزشی دچار محدودیت هایی شده ایم ولی با ریشه کن شدن بیماری کرونا این فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

 

بیکی با بیان اینکه مشکل اصلی شهرستان نهبندان نبود اسپانسرهای ورزشی است، گفت: وجود تعداد کمی کارخانه و واحدهای تولیدی دلیل این امر است، لذا باید زیرساخت ها تکمیل شود.

 

احداث ۱۱ زمین چمن مصنوعی در نهبندان

وی افزود: در حوزه چمن مصنوعی با مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان 11 واحد چمن مصنوعی در حوزه های روستایی در حال احداث است که از سال گذشته شروع شده است، امیدواریم با تزریق اعتبار تا سال آینده، این زمین های چمن به بهره برداری برسد.

 

در این مراسم سه پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و 420  میلیون تومان  شامل سالن ورزشی سقف کوتاه، سالن چند منظوره بانوان و زمین چمن مصنوعی روستای بندان با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

کد خبر 950357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha