معاون وزیر امور خارجه و استاندار خراسان رضوی دیدار کردند

معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران امروز ۲۸ تیر ماه در سفر به مشهد با علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، معاون سیاسی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران امروز ۲۸ تیر ماه در سفر به مشهد با علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف گفتگو کردند. موضوع دیدار و گفتگوی روز شنبه عباس عراقچی با علیرضا رزم‌حسینی توسعه همکاری اقتصادی خراسان رضوی با کشورهای همسایه به ویژه کشور دوست و همسایه، افغانستان بود. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر امروزش به مشهد، چهارشنبه گذشته ۲۵ تیر در سفر به کابل با سرپرست وزارت خارجه افغانستان، سرپرست وزارت دارایی و رییس شورای عالی مصالحه ملی آن کشور دیدار و گفتگو کرده بود. 

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: دکتر عباس عراقچی که هفته پیش در سفر به کابل و هرات با مقامات کشور افغانستان دیدار داشت، صبح امروز در  مسیر بازگشت از هرات وارد مشهد شد. 

محمد بهشتی‌منفرد افزود: دیدار با استاندار خراسان رضوی نیز پیرامون تقویت زمینه‌های توسعه همکاریهای اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، تنها برنامه معاون وزیر امور خارجه در مشهد بود. 

عراقچی در جریان سفر به کابل، به توافق با طرف افغانستانی برای شتاب در نهایی کردن سند جامع همکاریهای دو کشور اشاره و بیان کرده بود: توافق کردیم ظرف مدتی کوتاه حداکثر سه ماه، سند جامع را آماده امضا کنیم.

وی که در نشست "چشم‌انداز روابط افغانستان و ایران: چالشها، فرصتها" در کابل سخن می‌گفت افزوده بود: در شرایط کنونی امضای سند همکاریهای راهبردی میان ایران و افغانستان فقط امضای سند نیست بلکه بسیار ارزشمندتر  است زیرا افغانستان در شرایطی خاص قرار دارد و روند صلح در این کشور آغاز شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین گفته بود: امضای سند همکاری در این شرایط، به معنای حمایت قاطع دولت ایران از افغانستان و مذاکراتی است که به رهبری کابل با محوریت دولت افغانستان برگزار می‌شود. 

هواپیمای حامل عراقچی پیش از ظهر امروز در مسیر بازگشت از افغانستان به تهران، در فرودگاه مشهد به زمین نشست. وی پس از دیدار و گفتگو با استاندار خراسان رضوی، عصر امروز مشهد را به مقصد تهران ترک می‌کند./

کد خبر 950432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha