ظرفیت تخت های خالی ICU بیمارستان های کرمان به زیر ۱۰ درصد رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های بخش ICU با ورودی های این بخش تقریباً مساوی است؛ گفت: به لحاظ شیوع کرونا استان وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه (28 تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه وضعیت استان کرمان از دیروز طبق اعلام رسمی، قرمز شده و استان وضعیت مناسبی ندارد؛ گفت: وضعیت در شهرهای مختلف استان متفاوت است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ظرفیت تخت های بخش آی سی یو را با ورودی های این بخش تقریباً همسان دانست و گفت: کمتر از ۵ تا ۱۰ درصد تخت های این بخش خالی است و ظرفیت تخت های عادی بیماران کرونایی با ظرفیت ایجاد شده فعلاً مناسب و  ۳۰ درصد در تخت های عادی بیماران کووید ۱۹ ظرفیت داریم.

 


وی با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی و اشاره به اینکه حضور افراد در بیمارستان ها و مراکز درمانی از سر استیصال است و باید همفکری بشود تا اصول اولیه بهداشتی و فاصله گذاری در مطب ها و مراکز بهداشتی و درمانی رعایت شود؛ تأکید کرد: توجه ویژه ای به مطب ها، آزمایشگاه ها و داروخانه ها در رعایت ضوابط بهداشتی صورت بگیرد زیرا کنترل این مرازک به دلیل مراجعه بیماران سخت تر است.

 

 

دکتر رشیدی خاطرنشان کرد: رعایت موارد بهداشتی در مکان های مختلف، متفاوت است که باید یکسان شود زیرا اصول یکی است و این امر را از همه واحدهای نظارتی و مکان هایی که باید رعایت کنند از جمله ادارات، اصناف و ... انتظار داریم.

 

 

کد خبر 950458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha