نقش جهش تولید در تضعیف واردات و سودآوری صادرات کشور

ابوقداره گفت: جهش تولید بهترین راه نجات اقتصاد کشور است و باعث می شود تا نرخ دلار، صادرات را سودآور و واردات را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عباس ابوقداره»، امروز (شنبه 28 تیر) در جلسه آنلاین کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی فارس گفت: عدم مدیریت پول های سرگردان باعث ورود آنها به بازارهای غیر سالم و دلالی می شود.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی فارس افزود: اگر بانک های ما به عنوان محل تامین مالی همچنان باقی بمانند، شاهد بدهکارتر شدن آنها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شیوع کرونا و تصویب بودجه سال99 بدون بررسی و نظر کارشناسی و تداوم وضعیت اقتصادی به شکل کنونی باعث ایجاد کسری بودجه 400 هزار میلیاردی دولتی خواهد شد.

ابوقداره افزایش پایه پولی کشور را موجب ایجاد تورم در زمین و مسکن دانست و عنوان کرد: افزایش نرخ دلار، طلا، سکه و بازار بورس نیز موجب افزایش تورم در کشور شده است که همگی پول ملی را بی ارزش کرده است.

وی تصریح کرد: در صورت عدم اقدام موثر اقتصاددانان و تصمیم گیران در کشور در نیمه دوم سال شاهد بیمارتر شدن اقتصاد کشور خواهیم شد.

ابوقداره ادامه داد: در شرایط حاضر، جهش تولید بهترین راه نجات اقتصاد کشور است و اگر تمرکز بخش اقتصادی کشور بر تولید باشد، تورم و افزایش نرخ دلار نیز در جهت تولید موثر واقع می شود.

وی تاکید کرد: افزایش تولید ما، نرخ دلار صادرات را سودآور و واردات را تضعیف می کند و باید با دلالی و واسطه گری که موجب سخت شدن شرایط برای تولید کنندگان می شود به مقابله بپردازیم.

کد خبر 950491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha