اجرای طرح «نشاط معنوی» به صورت مجازی در کردستان

صبوری، از اجرای طرح «نشاط معنوی» به صورت مجازی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان کردستانی خبر داد.

حجت‌ صبوری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، اظهارداشت: طرح «نشاط معنوی» هر ساله به همت اداره اوقاف امور خیریه در سطح بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: ولی امسال با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این طرح به صورت مجازی و در هشت بقعه شاخص استان کردستان برگزار خواهد شد.

صبوری  با اشاره به حضور مبلغان دینی در این طرح معنوی، افزود: مبلغان و مدیران مؤسسات قرآنی با نام هشت امامزاده شاخص استان کردستان هرکدام کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده و از این طریق به تولید محتواهای قرآنی، دینی و فرهنگی برای جامعه هدف خود می‌پردازند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: این طرح نشاط معنوی از ۲۱ تیرماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: این طرح معنوی  برای رده سنی هفت تا ۱۸ سال با مشارکت والدین و خانواده دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: استفاده حداکثری از فضای مجازی، ارتباط گیری مؤثر با دانش‌آموزان، ترویج معارف اسلامی و غنی‌سازی اوقات فراغت با استفاده از ابزار روح و زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای مدیریت بقاع متبرکه استان کردستان از اهداف اجرای طرح «نشاط معنوی» است.

صبوری تصریح کرد:در راستای اجرای این طرح مسابقات قرآنی، نقاشی، خوشنویسی، حدیث، شعر، بازی‌های خانگی و مسابقات فرهنگی دیگر برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد که در پایان هر مسابقه جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان دینی حاضر در این طرح از طریق این کانال‌های مجازی می‌توانند پاسخگوی سؤالات شرعی و شبهات دینی دانش‌آموزان و خانواده آن‌ها باشند.

 

 

 

کد خبر 950518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha