وقف یک باب منزل مسکونی در بندرعباس

کریمی از وقف یک باب منزل مسکونی در روستای چاه خرگ شهرستان بندرعباس خبرداد.

« محمد کریمی »، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان عنوان کرد: واقف خیراندیش سرکار خانم فرح آور، یک باب منزل مسکونی به متراژ 642 متر را وقف کرد.


وی با اشاره به نیت این وقف جدید، افزود: این واقف خیراندیش منزل خود را با نیت خیرات بر اموات، مسجد محل، خانه عالم و دارالقرآن روستای چاه خرگ شهرستان بندر عباس وقف کرده است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت منطقه‌ای، ارزش تقریبی این ساختمان در حال حاضربیش از 300 میلیون تومان برآورد می‌شود.


وی میل به جاویدان زیستن و ماندگاری نام نیک را در تشویق مردم به وقف تأثیرگذار دانست و گفت: کسانی که در راستای انجام سنت حسنه وقف گام برمی‌دارند همواره می‌دانند که این عمل موجب برجای ماندن نام نیک از آنان می‌شود از این رو وقف را می‌توان از مصادیق بارز احسان، نیکوکاری و خیرخواهی دانست.


کریمی با اشاره به برکات و آثار معنوی سنت حسنه وقف ابراز داشت: وقف در حقیقت نمادی از خیرخواهی، تعاون، هم‌زیستی، عطوفت انسانی و جلوه‌ای از کرامت و کمال انسانی است که باید در ترویج آن تلاش شود زیرا منافع عمومی مردم نیز در سنت وقف است.


وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد موقوفات با نیت عزادرای سید الشهدا«ع» وقف شده است یادآور شد: نیات اجتماعی، درمانی و علمی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان بوده که امید است با حضور خیران در عرصه وقف و ثبت موقوفاتی با نیات مورد نیاز شاهد خدمت‌رسانی هرچه بیشتر این سنت حسنه به مردم استان باشیم.


وی تصریح کرد: در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص گسترش وقف در سطح جامعه امروزی و با توجه به اینکه جامعه اکنون نیازمند وقف با نیت‌های روز می‌باشد، شاهد گسترش روزافزون این سنت نیکو در جامعه هستیم.

 

 

 

کد خبر 950563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha