نقش کتابخانه های عمومی در کاهش آسیب های اجتماعی

جمشیدی گفت: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ جامعه دارند زیرا مطالعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و ترویج این فرهنگ، میان اقشار کمتر برخوردار و آسیب پذیر جامعه حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسگر جمشیدی»، امروز (یکشنبه 29 تیر) در دومین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده فرمانداری شهرستان شیراز گفت: یکی از اهداف اصلی کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، شناخت بهتر مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز افزود: فرمانداری شیراز با تشکیل این کارگروه، سعی بر ایجاد ارتباط مطلوب میان دستگاه های متولی آسیب های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده کرده است.

وی اضافه کرد: از وظایف اصلی این کارگروه، تامین سلامت روانی و جسمی جامعه به شمار می رود که در این میان به پیامدهای کرونا نیز برای کاهش این آسیب ها توجه می شود.

جمشیدی تاکید کرد: برای کاهش بار روانی شیوع کرونا بر جامعه از سازمان نظام روانشناسی برای شرکت در این نشست نیز دعوت شده است.

وی ادامه داد: سازمان نظام روانشناسی شیراز نیز آماده معرفی درمانگر و مشاور به دستگاه‌های اجرایی شهرستان شیراز است و سازمان بهزیستی شیراز نیز برای شناسایی و اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی و ارائه گزارش به فرمانداری شیراز دعوت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ جامعه دارند زیرا مطالعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود و ترویج این فرهنگ، میان اقشار کمتر برخوردار و آسیب پذیر جامعه حائز اهمیت است.

گفتنی است، کارگروه اجتماعی به دبیری سازمان بهزیستی، کارگروه فرهنگی به دبیری معاونت فرهنگی شهرداری، کارگروه سلامت به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه زنان و خانواده به دبیری امور زنان و خانواده فرمانداری شیراز، چهار گروه فرعی کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده فرمانداری را تشکیل می دهند.

کد خبر 950728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha