طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه است

آشناگر با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود آشناگر» امروز(29 تیر) در دیدار با مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در خصوص طرح یاریگران زندگی، اظهار داشت:  از سال 97 در قالب طرح یاریگران زندگی با مشارکت دستگاه های اجرایی برای اقشار مختلف مردم بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان دوره های آموزشی مختلف برگزار شده است.

 

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: تاکنون این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری تشکل های دانش آموزی در بیش از 20 درصد مدارس استان لرستان اجرایی شده است.

 

وی بیان کرد: طرح یاریگران زندگی به عنوان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیازمند ورود و کمک همه افراد محلی و تاثیرگذار در جامعه بویژه فعالان مساجد است.

 

آشناگرادامه داد: طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه در جامعه و با اولویت آموزش و پرورش است.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند به پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مستمر و هدفمند به منظور پرهیز و انزجار از مواد مخدر، ترویج الگوها و رفتارهای سالم در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان منجرشود.

 

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرلرستان گفت: تاثیر همسالان بر یکدیگر، امری اجتناب ناپذیر است و در این طرح مسوولیت‌پذیری و پیشگیری از آسیب‌ها در دانش آموزان نهادینه می‌شود.

 

وی ادامه داد: با تشکیل کانون‌های یاریگران زندگی از ظرفیت تشکل‌ها و همیاری‌های رسمی و غیررسمی در مدارس به بهترین شیوه استفاده می‌شود.

 

آشناگر با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندان اشاره کرد و اظهار کرد: آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها  جهت پیشگیری اولیه از اعتیاد بسیار ضروری است.

 

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: امید می رود با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد بستر آگاهی بخشی مناسب به اقشار مختلف بویژه خانواده ها فراهم شود.

 

کد خبر 950733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha