اردوغان دخالت مصر و امارات در لیبی را محکوم کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی مصر و امارات متحده عربی را به انجام اقدامات غیرقانونی و غیرقابل قبول در لیبی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی مصر و امارات متحده عربی را به انجام اقدامات غیرقانونی و غیرقابل قبول در لیبی متهم کرد.

 

اردوغان اظهار داشت که ترکیه مسئولیت خود را در لیبی به عهده خواهد گرفت و اجازه نخواهد داد که لیبیایی ها به تنهایی با تجاوز نظامی روبرو شوند.

 

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از مصر و حمایت امارات از ارتش ملی لیبی (LNA) به رهبری ژنرال خلیفه حفتر اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط مصر و حمایت از حفتر غیرقانونی است.

 

از طرف دیگر ، ابوظبی با ارسال غیرقانونی پول و اسلحه به حفتر مرتکب جنایات جنگی می شود.

 

اردوغان تاکید کرد که ترکیه در حال حاضر علاوه بر دو توافقنامه دیگر که سال گذشته توسط دو طرف منعقد شده است ، امکان امضای توافق نامه جدید با دولت توافق ملی (GNA) را به عنوان نتیجه توافق نامه بررسی می کند.

 

هفته گذشته عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور نظامی مصر به صراحت اعلام کرد که برای مسلح کردن قبایل لیبی اعلام آمادگی می کند. او در ملاقات با روسای قبایل لیبی گفت حاضر است آنها را علیه دولت مرکزی مسلح کند.

 

شورای عالی لیبی اظهارات السیسی را محکوم کرد و گفت هر گونه اقدام علیه امنیت ملی لیبی نقض حاکمیت این کشور محسوب می شود و به شدت با آن برخورد خواهد شد.

کد خبر 950758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha