طولانی شدن تشریفات  برای اخذ مجوزهای قانونی عامل ایستایی کالا در گمرک

ارونقی گفت: با توجه به ارتباط گمرک با ۳۵ دستگاه مختلف، طولانی شدن تشریفات کالا برای اخذ مجوزهای قانونی موجب ایستایی کالا در گمرک می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مهرداد جمال ارونقی» شب گذشته (یکشنبه 29 تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما گفت: میزان کالای غیر کانتینری که کالاهای اساسی را تشکیل می دهند حدود 3.5 میلیون تن است که در بنادر و گمرکات موجود است. میزان کالاهای غیر کانتینری و غیر اساسی نیز 3 و 3 دهم میلیون تن هستند که در بنادر و کشتیرانی موجودند.

 

معاون فنی گمرک گفت: اگر کالایی شرایط ترخیص از گمرک را داشته باشد از گمرک ترخیص می شود اما به طور کلی زمان دو ماهه برای صاحبان کالا در نظر گرفته شده است که می تواند کالای خود را در گمرک نگه دارد.

 

او افزود: اگر در تشریفات کالا موانعی وجود داشته باشد موجب رسوب کالا در بندر و گمرک خواهد شد و تا موانع برطرف نشود کالا در گمرک می ماند تا زمانی که صاحب کالا نسبت به خروج و امحای کالا اقدام کند.

 

ارونقی افزود: ممکن است قبل از ثبت سفارش کالا حمل و در گمرک بماند که در صورت نداشتن تشریفات گمرکی کالا در گمرک می ماند.

 

معاون فنی گمرک تاکید کرد: گمرک تا مجوزهای قانونی را کسب نکند نمی تواند اجازه ترخیص کالا را صادر کند.

 

او افزود: 10 تا 20 درصد صاحبان کالا هستند که کالا را در گمرک نگه می دارند اما 80 درصد صاحبان کالا به دلیل مشکلاتی که از سوی سازمان های مختلف پیش می آید نمی توانند کالا را از گمرک خارج کنند بنابراین باید صاحبان کالا با آرامش خاطر کالا را از گمرک خارج کنند.

 

ارونقی افزود: به منظور تسریع در انجام امور گمرکی تمامی سازمان ها مکلفند تحت نظارت گمرک اقدام کنند تا گمرک بتواند تشریفات گمرکی را انجام دهد و در صورت همکاری سازمان ها با گمرک ایستایی در گمرک به حداقل خواهد رسید./

کد خبر 950967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha