خبرگزاری شبستان بنگاه هدايتی برای آگاهی بخشی مردم است

بهرامی گفت: امروز خبرگزاری شبستان درکنار رسالت خبری خود به يك مدرسه سيّار و بنگاه هدایت مبدل شده است تا مردم را از همه مسائل به خصوص مسائل روز دین آگاه کند.

«محمدرضا بهرامی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت:  در عصر حاضر، رسانه ها بستری برای اطلاع رسانی، آموزش، تبلیغ، نشر و اشاعه مفاهیم و ارزش های دینی و هدایت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در پهنه ای به وسعت تمام جغرافیا است.

 

فعال  فرهنگی و اجتماعی گلستان در خصوص رسالت رسانه های دینی ابراز داشت: مناسب ترین پاسخ به این مسئله را می توانیم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان کنیم که معظم له در سخنرانی ها می فرمایند «اصلی ‌ترین ویژگی رسانه‌ دینی آن است که با تولید و پخش برنامه ‌ها، به دنبال تربیت انسان‌ ها برای رسیدن به رشد و کمال است؛ بر خلاف رسانه‌ غیردینی که بیشترین هدف آن ایجاد سرگرمی و تفریح است. هدف اصلی، سازندگی مردم است که اسلام می‌خواهد».

 

بهرامی با بیان اینکه تحقق ارزش ‌ها و اصول الهی در زندگی اجتماعی دیگر موضوعی است که مقام معظم رهبری در 23 فروردین سال 63 به آن اهتمام داشته و فرمودند: «یکی دیگر از ویژگی ‌های رسانه‌  ‌دینی، تبیین و ترویج و نهادینه کردن ارزش ‌های الهی در بین مخاطبان است، از این رو، سالم‌ سازی برنامه‌ ها و تقویت هر چه بیشتر جهت ‌گیری‌ های اسلامی و تربیتی، در اولویت قرار دارند».

 

وی به رهبری، راهنمایی و اصلاح جامعه توسط رسانه های دینی تاکید کرد و بیان داشت: وجه تمایز رسانه‌ دینی با سایر رسانه ‌ها در خدمتگزاری برای اصلاح جامعه است. و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که رسانه‌ دینی وظیفه دارد فعالیت ‌های خود را با اهداف و نیازهای جامعه منطبق سازد.

 

فعال  فرهنگی و اجتماعی گلستان به نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی اشاره کرد و افزود:  رسانه های دینی، سپری در مقابل اهداف دشمن در مقابله با ناکارآمد نشان دادن دین هستند تا در پاسخ به شبهات و شایعات در جامعه یک گام جلوتر باشند.

 

بهرامی بیان کرد: با بکارگیری استراتژی مناسب و محاسن ظرفیت عظیم رسانه های دینی در قالب های مختلف هنری، ارتباطات گرافیکی و ادبیات متناسب و به روز می توانند تهدیدهای موجود در زمینه تهاجمات فرهنگی را به فرصتی برای برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی تبدیل کنند و برای رسیدن به اهداف والای سفیران هدایت و اولیای الهی در نیل به اهداف بلند تمدن ساز نهضت اسلامی و اشاعه اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله وسلم) بیش از پیش مثمرثمر باشند.

 

وی افزود: رسانه های حوزه دینی باید با تفکیک رفتار غلط از مبانی دینی تلاش کنند و به عنوان مثال اختلاس گری را که جایی دیده شده نماز خوانده است را رفتارش را زیر سوال ببرند تا به عنوان یک فرد مذهبی در جامعه مقصر شناخته نشود بلکه به عنوان اختلاس گر محکوم باشد.

 

فعال  فرهنگی و اجتماعی گلستان با بیان اینکه باید به جوانان در رسانه های دینی توجه شود، افزود: امروز بر کسی پوشیده نیست هدف استعمار دوری نسل جوان از تربیت صحیح و فرهنگ سالم اسلامی و انحراف و فساد جوانان و در نهایت نابودی اسلام است.

 

بهرامی بیان کرد: اختصاص اعتبارهای هنگفت توسط قدرت های استعماری در عرصه رسانه برای انحراف و ابتذال جوانان و نوجوانان کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران، شاهد عینی این مسئله است که دشمنان با برنامه های گوناگون به دنبال سست کردن اعتقادات، ایجاد شبهه و انحراف در حوزه مسائل دینی و ترویج بی و بند و باری از طریق شبکه های ماهواره ای، فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده اند: «باید با استفاده از توانایی ها و استعدادهای جوان کشور و با سیاستگذاری صحیح و اقدامات سنجیده و هماهنگ و بدون از دست دادن زمان به سمت خروج از حالت انفعال در عرصۀ فضای مجازی، و حضور فعال و تأثیرگذار و تولید محتوای اسلامی متقن و جذاب حرکت کنیم، فضای مجازی به عنوان یک قدرت نرم فوق العاده در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان ، اعتقادات دینی و اخلاقیات مورد استفاده قرار گیرد».

 

فعال  فرهنگی و اجتماعی گلستان بیان کرد: از سویی انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی در فضای مجازی، اهمیت جریان سازی روشنفکری دینی و بصیرت دهی به جوانان در فضای سایبر و شبکه های اجتماعی را بیش از پیش مشخص می کند.

 

بهرامی به تاثیر معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه های دینی اشاره کرد و گفت: اماکن مذهبی به عنوان بخشی از هویت ملی به شمار می آید و لازمه آن این است که شگفتی های این اماکن به جامعه معرفی شود، رسانه های مذهبی در این حوزه نیز نقش ارزنده ای دارند و می توانند با انعکاس گزارش های توصیفی و همراه با تصویر در معرفی هر چه بیشتر این اماکن به مردم فعال تر عمل کنند.

 

وی افزود: وقتی چنین دانشی به مردم ارائه شود در زمان رفتن به این اماکن، آگاهانه تر با عناصر دینی، معماری، فرهنگی به کار رفته در این اماکن مواجه خواهند شد و این اقدام در افزایش هویت سازی و هویت طلبی نیز موثر است.

 

فعال فرهنگی و اجتماعی گلستان در خصوص فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی در مسجد اظهار کرد: به جرات می توان گفت امروز خبرگزاری شبستان درکنار رسالت خبری خود به يك مدرسه سيّار و بنگاه هدایت مبدل شده است تا مردم را از همه مسائل به خصوص مسائل روز دین، آگاه کند و اگر انحرافي هم ديد به صورتي شايسته با آرامش، ارائه تحلیل و راهکار درست از آن انحراف و اشاعه خرافه جلوگیری کند.

 

کد خبر 951017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha