رفع تصرف ۱۴۸هزار متر مربع اراضی  غیرمجاز مسکونی  در دهلران/ شهروندان از خرید زمین های غیرمجاز خودداری کنند

روند رو به رشد ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان دهلران سبب شد که روز گذشته بنا بر مصوبه اعضای شواری تامین این شهرستان و دستور قضایی منازل غیر مجاز در این شهرتخریب شود.

خبرگزاری شبستان- ایلام: ساخت و ساز غیر مجاز یکی از موضوعات بسیار مهم در شهرستان دهلران است، موضوعی که سال هاست در سایه بی توجهی برخی مسئولان  در رفع مشکل اراضی این شهرستان با بخشی از شهروندان، سبب شده است که عده ای  با تصرف اراضی و فروش آن ها به افراد مبالغ هنگفتی به جیب بزنند.

 

بارها رسانه ها در خصوص حل مشکل اراضی دهلران که مصوبه هیئت دولت نیز است، گزارش های مختلفی تهیه کردند، ولی متاسفانه عدم توجه مسئولان وقت به این مشکل سبب شده که روند ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان دهلران به شکل غیر منتظره ای بالا رود و برابر آمار بیش از 3 هزار  واحد مسکونی غیر مجاز در شهرستان دهلران بنا شده است.

 

 روند رو به رشد ساخت و ساز های غیر مجاز در شهرستان دهلران سبب شد که روزگذشته بنا بر مصوبه اعضای شورای تامین این شهرستان و دستور قضایی، بخشی از منازل غیر مجاز در شهر دهلران تخریب شوند و این امر باعث شده که عده ای مشخص با جوسازی به دنبال جریان سازی باشند که موفق نشدند.

 

 اما آنچه که مسلم است این است کسانی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز، فروش و تصرف اراضی ملی می کنند، از مشکل پیش آمده بین دولت و بخشی از شهروندان سوء استفاده کرده و به دنبال مال اندوزی غیر مجاز هستند، برای بررسی آخرین وضعیت اراضی ملی شهرستان دهلران و اجرای مصوبه هئیت دولت گفت و گویی با مسئولان مرتبط با این موضع در شهرستان دهلران داشته ایم.

 

پرونده واگذاری زمین به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده است

فرماندار دهلران گفت: استاندار ایلام به صورت مستمر برای حل مشکل اراضی مسکونی دهلران از طریق دولت موضوع را پیگیری می کند.

 

«مجید عسگری» تصریح کرد: پرونده واگذاری زمین به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده است و موضوع واگذاری منتظر تصویب نهایی در هئیت دولت است.

 

 وی بیان داشت: با توجه به مشکل اراضی مسکونی دولت و بخشی از شهروندان در شهرستان، استعلامات مربوطه از طریق استانداری ارسال شده بود که این فرمانداری پاسخ لازم را در خصوص واگذاری 1362قطعه ارائه داده و استانداری استعلامات را به هئیت دولت ارسال کرده است.

عسگری گفت: متاسفانه آمار ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح شهر دهلران بالا است و شواری تامین شهرستان به این موضوع ورود پیدا کرده است و آنچه که برای ما محرز است این است که افراد مشخص با تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز اقدام به فروش آن ها می کنند و مبالغ نامشروع به جیب می زنند.

 

وی در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته روز گذشته در این شهرستان، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این ساخت و سازها به صورت غیر مجاز شکل گرفته بودند برابر مصوبه شواری تامین شهرستان تعداد 2 واحد فونداسیون و ۳واحد که مرحله  سفت کاری آن ها شکل گرفته بود، تخریب شدند.

 

با هرگونه ساخت ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد

عسگری بیان کرد: برابر مصوبه شواری تامین با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد و اجازه سودجویی به افرادی که مشخص هستند را نخواهیم داد.

 

فرماندار دهلران خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت اراضی دهلران مشخص نشود، اراضی متعلق به دولت است و برابر قانون همه دستگاه ها ملکف به نگهداری از اموال بیت المال هستند و نباید اجازه سود جویی به افراد بدهند.

 

عده ای متخلف با فضا سازی و جریان سازی در فضای مجازی و رسانه ها به دنبال مظلوم نمایی هستند

عسکری به فضاسازی در فضای مجازی و رسانه ها اشاره کرد گفت: عده ای با فضا سازی و جریان سازی در فضای مجازی و رسانه ها به دنبال مظلوم نمایی هستند و این فضاسازی ها باعث نخواهد شد که مجریان قانون دلسرد شوند و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ساخت و  ساز غیر مجاز دستگاه های خدمات رسان مکلف شدند که هیچ گونه خدمات به آن ها ارائه ندهند و همه دستگاه های متولی در بحث ساخت و ساز غیر مجاز و تصرف اراضی ملی ورود پیدا کنند .

 

عسکری به وضعیت رهن و اجاره مسکن اشاره کرد گفت: متاسفانه وضعیت اجاره و رهن مسکن در شهرستان دهلران بسیار بالا است و دستگاه های نظارتی باید به موضوع ورود کنند و  باید شرکت یا افرادی که باعث اخلال در وضعیت قیمت مسکن هستند با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شوند.

 

فرماندار دهلران گفت: اخلال در بازار مسکن در شهرستان دهلران پذیرفتنی نیست و اتاق اصناف و متوالیان مسکن کسانی که فراتر از قانون در بازار مسکن التهاب ایجاد می کنند شناسایی و به دادستانی به عنوان مدعی العموم معرفی کنند .

 

عسگری افزود: باتوجه به  طرح اقدام ملی تامین مسکن و فراخوان اولیه، تنها 208نفر در شهرستان اقدام به ثبت نام کردند و انتظار است کسانی نیازمند مسکن هستند با ثبت نام در این طرح صاحب خانه شوند.

 

معضل واگذاری زمین در شهرستان دهلران باید توسط دولت تعین تکلیف شود

دادستان دهلران گفت: بحث واگذاری و تعین تکلیف اراضی مسکونی شهرستان دهلران باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

«صابر نجومی» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، گفت: معضل واگذاری زمین در شهرستان دهلران باید توسط دولت تعین تکلیف شود تا بخش عظیمی از مشکل مسکن در شهرستان دهلران حل شود.

 

وی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در دستور کار دادستانی قرار گرفته، برخورد با متخلفینی است که به صورت غیر مجاز اقدام به فروش اراضی ملی در این شهرستان اقدام می کنند.

 

شاهد افریش ساخت ساز غیرمجاز توسط عده ای مشخص هستیم

نجومی بیان داشت: در ماه های اخیر شاهد افزایش ساخت و ساز غیرمجاز توسط عده ای مشخص هستیم و این دادستانی برابر مصوبه و هماهنگی که با اعضای شواری تامین شهرستان داشته، دستور لازم قضایی  برای برخورد با  متخلفین را صادر کرده است.

 

وی ضمن هشدار به کانال های تلگرامی که فضا سازی می کنند، گفت: بدون شک این مرجع قضایی افرادی را که به دنبال فضا سازی و ایجاد تنش در جامعه هستند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهد داد و اجازه مظلوم نمایی به عده ای مشخص در بحث تصرف اراضی ملی را نخواهد داد.

 

دادستان دهلران گفت: مشاورین املاک متخلف در بحث خرید و فروش اراضی ملی پلمب خواهند شد.

 

شهروندان از فروشندگان غیر مجاز اراضی مسکونی شکایت کنند

نجومی یادآور شد: افرادی که از مشاورین املاک و یا به صورت غیر، اقدام به خرید زمین مسکونی غیر مجاز کردند از افراد متخلف به عنوان فروش مال غیر و کلاهبرداری در دادسرا اعلام شکایت کنند تا این دادستانی برابر قانون به موضوع ورود کند.

 

وی گفت: برای کاهش التهاب مسکن باید وضعیت مسکن مهر دهلران تعیین تکلیف شود تا حداقل بخشی از مشکل مسکن در شهرستان مرتفع گردد.

دادستان دهلران افزود: کسانی که قصد خرید واحدهای مسکونی و یا زمین دارند قبل از خرید حتما استعلام لازم را از دستگاه های متولی اخذ کنند تا با مشکل قانونی مواجه نشوند.

 

اجازه نمی دهیم افرادی خود سرانه اقدام به تصرف اراضی ملی کنند

رییس اداره راه و شهرسازی دهلران گفت: از ابتدای سال تاکنون 125هزار مترمربع به ارزش 100میلیارد تومان اراضی ملی را از چنگال متخلفین و متصرفین با دستور قاضی خارج شده است.

 

«سلمان ایمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، افزود: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر دهلران موضوع به صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است و در در طول یک هفته گذشته 23هزار متر مربع به ارزش 18میلیارد تومان از اراضی ملی آزاد شده است.

 

وی افزود: تخریب و رفع آثار تصرف از یک قطعه زمین با کاربری فضای سبز  به متراژ تقریبی ۳ هزار مترمربع  در مرحله پی کنی در منطقه چهار، تخریب و رفع آثار تصرف از یک قطعه زمین با کاربری ورزشی به متراژ تقریبی ۱۰ هزار مترمربع از نوع حصارکشی و احداث اتاقک مسقف و تخریب و رفع آثار تصرف از یک قطعه زمین با کاربری فضای سبز  به متراژ تقریبی ۴ هزار مترمربع  در مرحله حصارکشی در منطقه  یک و در مناطق مخلف شهر نیر به صورت پرکنده 6هزار متر مربع از جمله این اقدامات هستند.

 

رئیس اداره راه وشهرسازی دهلران تصریح کرد: برابر قانون و مقررات اجازه نمی دهیم افرادی خود سرانه اقدام به تصرف اراضی ملی اقدام کنند.

 

ایمانی خاطرنشان کرد: هرکسی بخواهد اراضی ملی را تصرف یا نسبت به دخل و تصرف در اراضی ملی اقدام کند برابر قانون و مقررات با وی برخورد می شود و در این زمینه با کسی مماشات نمی شود.

 

کد خبر 951104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha