بیش از ۷۰ هزار ماسک سه لایه بهداشتی در قم توزیع شد

حضوری از توزیع بیش از ۷۰ هزار ماسک سه لایه بهداشتی در داروخانه های استان خبر داد.

«محمد حضوری» امروز (دوشنبه ۳۰ تیر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در این روزهای کرونایی گفت:‌ استفاده از ماسک ضرورت دارد و باید همشهریان همواره به استفاده از ماسک توجه کافی داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد:‌ استفاده از ماسک می تواند تا ۸۰ درصد از انتقال ویروس کرونا به دیگران جلوگیری کند و از این رو در مکان های عمومی و جایی که تجمع جمعیت وجود دارد باید از ماسک استفاده شود.

وی تصریح کرد:‌ استفاده از ماسک های خانگی نیز که بتواند جلوی بینی و دهان را بگیرد نیز، نقش موثری در انتقال ویروس دارد و همشهریان می توانند از این ماسک ها به منظور محافظت از خود نیز استفاده کنند.

حضوری گفت: روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی سه لایه در قم توزیع می شود که امروز نیز ۷۰ هزار ماسک در بین داروخانه های استان با اولویت داروخانه های شبانه روزی توزیع و در اختیار همشهریان قرار گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:‌ همچنین به منظور تولید ماسک بیشتر در سطح استان، مجوز فعالیت چهار واحد تولیدی جدید برای ماسک، در قم صادر شد که در صورت تامین مواد اولیه توسط سازمان صنعت معدن تجارت، این واحدها نیز می توانند ماسک مورد نیاز همشهریان را فراهم کنند.

کد خبر 951127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha