۲.۸ میلیارد  تومان  برای مقابله با گرد و غبار در خراسان جنوبی اختصاص یافت

اکبری از خرید دو ایستگاه سنجش کیفی هوا خبر داد و گفت: برای مقابله با پدیده گرد و غبار بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  «حسن اکبری»، امروز (30تیر) به رسانه های گروهی اعلام کرد: برای خرید ۲ ایستگاه سنجش کیفی هوا برای خراسان جنوبی رایزنی لازم انجام شده است. 


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی  گفت: سال گذشته مبلغی بالغ بر هفت میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص یافت که بر اساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح ها و پروژ های متعددی در خصوص مقابله و همچنین کاهش پدیده گرد و غبار در استان تعریف و در حال اجرا است.

 

اکبری با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون هکتار از وسعت استان خراسان جنوبی را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل داده است، بیان کرد: فعالیت‌های انسان‌ساز بر این موضوع تاثیر به سزایی گذاشته و نیاز است تا این اداره کل دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای پایش و آنالیز گرد و غبار در استان را دارا باشد.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه از محل اعتبارات اختصاص داده شده به این اداره کل برای مقابله با پدیده گرد و غبار، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص داده شده است، گفت: در حال حاضر  سه ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان های بیرجند، نهبندان و سرایان مستقر  است. 

 

اکبری گفت: با توجه به نیاز استان و همچنین وسعت مناطق متاثر از پدیده گرد و غبار، با وجود ۳۵ کانون بحرانی گرد و غبار در استان، به ایستگاه‌های بیشتری در خصوص کنترل، پایش و آنالیز گردو غبار نیازمندیم لذا با اختصاص این اعتبار ، برنامه ریزی لازم در خصوص حفظ و نگهداری ایستگاههای سنجش موجود در استان انجام شده و مقدمات کار برای انعقاد قرارداد در خصوص خرید ۲ ایستگاه جدید در حال انجام است.

 

 

کد خبر 951228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha