حقایق دفاع مقدس کشف و به نسل جوان منتقل شود

سرهنگ رشیدی نهادینه سازی فرهنگ ایثار را وظیفه ای همگانی دانست و گفت: باید حقایق دفاع مقدس کشف و به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ « محسن رشیدی» امروز(30 تیر) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، گفت: حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب بستر تقویت خدمت به مردم ورفع مشکلات جامعه است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: شناخت درست گذشته بستر موفقیت در مسیر گام دوم انقلاب است.

 

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس، اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۱۵۰ هزار بار کلمه دفاع مقدس را در سخنرانی‌های خود به کار برده اند که نشان دهنده اهمیت شناخت صحیح دفاع مقدس و صیانت از این دستاورد بزرگ است.

 

سرهنگ رشیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب هم می فرمایند که برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را به درستی بشناسیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر اینکه هنوز قدرشناسی لازمی از هشت سال دفاع مقدس صورت نگرفته است، عنوان کرد:باید با برنامه ریزی مناست از این فرهنگ غنی صیانت شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون به خوبی معارف جنگ برای نسل آینده و جوان دست به دست نشده و در برخی جاها مسکوت باقی مانده است، گفت:  حقایق دفاع مقدس باید کشف و به نسل آینده منتقل شود.

 

سرهنگ رشیدی خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ ایثار در جامعه وظیفه ای همگانی است که سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان ایجاد خواهد کرد.

 

 وی با بیان اینکه لرستان شش هزار و ۳۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: در استان لرستان به اندازه کافی در حوزه دفاع مقدس کار نشده است  و تاکنون تنها۱۵۰ کتاب نوشته شده است.

 

سرهنگ رشیدی همچنین با اشاره به اهمیت تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان، بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس لرستان  نیازمند حمایت جدی و کمک استاندار لرستان است.

 

وی ادامه داد: مکان فعلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، انصافاً در شأن این نهاد نیست و می‌طلبد که اقدامات لازم در این رابطه صورت گیرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت نماینده ولی فقیه از مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: قرار است که کنگره ملی شهدا در سال ۱۴۰۰ در لرستان برگزار شود که می‌طلبد مدیریت ارشد استان در این رابطه کمک کند.

کد خبر 951232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha