گفتگوهای مستقیم گروه‌های فلسطینی در مقابل معامله قرن

نخست وزیر پیشین خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: برنامه هایی برای برگزاری همایش برای فراهم کردن بستر برای او و رهبر فتح محمود عباس برای پرداختن به مردم فلسطین در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی حماس ، روز یکشنبه فاش کرد که این جنبش در حال گفتگوهای مستقیم با جنبش فتح است. هنیه در هنگام صحبت با روزنامه نگاران و رسانه های قطری اظهار نظر خود را انجام داد.

 

نخست وزیر پیشین خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: برنامه هایی برای برگزاری همایش برای فراهم کردن بستر برای او و رهبر فتح محمود عباس برای پرداختن به مردم فلسطین در نظر گرفته شده است. وی همچنین فاش کرد که جلسات مستقیم بین حماس و فتح برای اولین بار در 10 سال گذشته است.

 

وی توضیح داد: حماس هیچ محدودیتی و شرطی برای احیای وحدت فلسطین ندارد.  وی توضیح داد که جنبش او برای هرگونه ابتکار عمل از هر واسطه ای برای جمع کردن فلسطینی ها باز است. رئیس حماس افزود: هیچ توجیهی برای ادامه توافق اسلو وجود ندارد ، زیرا فلسطینی ها را از هم جدا کرد.

 

هنیه گفت: حماس برای تضعیف معامله قرن سه اولویت دارد: وحدت فلسطین ، سازوکارهای مقابله با این توافق و سازماندهی روابط فلسطین با جهان عرب و اسلامی.

 

هنیه خاطر نشان کرد فلسطین یک مسئله عربی و اسلامی است و معامله قرن فقط فلسطین را هدف قرار نمی دهد بلکه کل منطقه را هدف گرفته است و باید دغدغه همه کشورهای اسلامی باشد.

کد خبر 951258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha