کمبود خبرنگاران  تخصصی در رسانه‌های خوزستان/ مردم نباید برای اطلاع از اخبار به شبکه‌های اجتماعی اکتفا کنند

ایزدی به محدود بودن خبرنگاران حوزه‌های تخصصی در خوزستان و ضرورت توجه خانه مطبوعات به این موضوع تاکید کرد و گفت: تقریبا ۶۰ درصد از مطالب موجود در فضای مجازی غیرموثق و دارای منابعی غیرمطمئن هستند بنابراین مردم نباید به این شبکه‌ها اعتماد کنند.

«محمدرضا ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: معمولا 17 مرداد هر سال به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده که خود همین روز می‌تواند فرصت مناسبی برای بازبینی و مرور رسالت و اهداف خبرنگاری باشد.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: رسالتی که یک خبرنگار همواره باید آن را در خود تقویت کند بالابردن سطح آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... است که این بالابردن سطح آگاهی نقش بسزایی در جامعه ایفا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه یک خبرنگار باید معلومات بالایی داشته باشد تصریح کرد: یک خبرنگار زمانی می‌تواند تاثیرگذاری خود را در جامعه داشته باشد که بتواند اطلاعات و معلومات خود را به درستی به جامعه منتقل کند چرا که این انتقال صحیح و جامع باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

 

خانه مطبوعات کلاس‌های تخصصی برگزار کند

ایزدی به محدود بودن خبرنگاران حوزه‌های تخصصی در خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از مسائلی که در خوزستان کمتر مشاهد می‌شود این است که خبرنگاران به‌صورت تخصصی به یک موضوع زوم نمی‌کنند این در حالی است که همه رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی باید خبرنگار حوزه تخصصی داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: حضور خبرنگار تخصصی در حوزه‌های مختلف باعث ایجاد نقد تخصصی در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود که این امر به پویایی کشور کمک می‌کند بنابراین مطلوب است که خانه مطبوعات کلاس‌های خبرنگاری را به‌صورت تخصصی برگزار کند و خبرنگار تخصصی پرورش دهد.

 

مردم نباید به فضای مجازی اعتماد کنند

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز عنوان کرد: امروزه شاهدیم که در دادگاه ویژه مطبوعات تخلفاتی که عموما ارجاع داده می‌شود بیشتر تخلفات شبکه‌های اجتماعی هستند که اخبار موثقی را منتشر نمی‌کنند، اما معمولا خبرگزاری‌های و مطبوعات معمولا تخلفات آن‌چنانی ندارد اما بیشتر تخلفات ثبت شده در دادگاه مطبوعات مربوط به تخلفات شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

 

وی با اشاره به اینکه تقریبا 60 درصد از مطالب موجود در فضای مجازی غیرموثق و دارای منابعی غیرمطمئن هستند ابراز کرد: مردم نباید به فضای مجازی و اخبار منتشر شده در آن اعتماد کنند، زیرا ریشه و منبع خبری بسیاری از این اخبار نادرست است بنابراین مردم نباید برای اطلاع از اخبار به این شبکه‌ها اکتفا کنند.

 

ایزدی بیان کرد: امروزه می‌بینیم که آمریکا در بودجه خود صدها میلیارد تومان برای جنگ رسانه‌ای علیه فرهنگ اختصاص داده است، اما ما برای دفع آن و حتی برای شناساندن انقلاب خودمان هزینه‌های لازم را انجام ندادیم؛ باید برای جلوگیری از حمله رسانه‌ای دشمن سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

 

رسانه‌های داخلی امید به زندگی را در کشور افزایش دهند

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن ایجاد و ترویج فضای ناامن و سوءظن و ناامیدی در کشور است و در حالی که انجام این کار در دین ما حرام بوده اما یک ابزار مهم برای دشمن تلقی می‌شود؛ امروزه رسانه‌های داخلی نباید ترویج‌دهنده اهداف دشمنان باشند، رسانه‌های داخلی باید امید به زندگی در کشور افزایش دهند.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه قطعا اشکالات مختلفی وجود دارد که رسانه‌ها باید منصفانه نقد و مطالبه کنند ادامه داد: حسن‌نیت خبرنگار باعث جلوگیری از دامن زدن به شایعات می‌شود و یکی از رسالت‌های خبرنگار اصلاح جامعه است..

 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ای شدن یک علاقه خاصی است که در فرد ایجاد می‌شود و الزاما این‌طور نیست که همه جوانان باید در این عرصه حاضر شوند خاطر نشان کرد: لازم است آن دسته از علاقه‌مندانی که وارد این عرصه مهم می‌شوند از تفکر نیروهای انقلابی استفاده کرده و تفکر آنها را در رسانه‌ها به نمایش بگذارند.

 

ایزدی در خصوص فعالیت خبرگزاری شبستان یاد آور شد: خبرگزاری شبستان به‌عنوان یک منبع مطمئن و موثق، اعتمادسازی خود را در جامعه انجام داده و امروزه به آن نقطه از تاثیرگذاری رسیده که حتی منبعی برای سایر رسانه‌ها باشد، هر چند که سابقه کمتری نسبت به برخی خبرگزاری‌ها دارد اما در این مدت اندک توانسته با تحلیل‌های خود، تاثیرگذاری خوبی بر اصحاب رسانه و مردم بگذارد.

 

کد خبر 951314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha