جزئیات نخستین جشنواره رسانه ای «شهرما» تشریح شد/مهلت ارسال آثار؛ تا آخر شهریورماه

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای «شهرما» در تشریح جزئیات این جشنواره گفت: این برنامه در سه بخش عمومی، ویژه و تخصصی برگزار می‌شود و علاقه مندان از یکم مرداد تا آخر شهریور می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا چیت ساز» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 31تیر) در نشست خبری نخستین و اعلام فراخوان عمومی جشنواره رسانه ای شهرداری قم با عنوان «شهرما» که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به روند برگزاری جشنواره اظهار داشت: به دنبال پیش بینی بودجه سال 99 که در سال گذشته انجام شد، برگزاری چنین جشنواره ای را پیش بینی کردیم.

 

دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای «شهرما» افزود: این جشنواره از اردیبهشت ماه وارد فاز اجرایی شد و با موافقیت شهردار قم و نظر مساعد ایشان از اوایل خرداد ماه بحث اجرایی شروع شد؛ با توجه به حساسیت برای جامع و کامل بودن از نظر جوانب دبیر و شهردار با دقت زیادی در تعیین اعضای شورای سیاستگذاری و تعیین بخش ها و موضوعات اقدام کردند.

 

وی با اشاره به بخشهای جشنواره خاطرنشان کرد: بخش اول ویژه تولیدات متن محور شامل خبر، گزاش، مصاحبه، تیتر، یادداشت و تحلیل خواهد بود، بخش دوم ویژه تولیدات تصویری شامل عکس، گزارش تصویری، کاریکاتور، داده نما و پوستر است؛ بخش سوم با عنوان تولیدات دیداری و شنیداری شامل گزارش خبری، مستند، فیلم کوتاه و کلیپ، موشن گرافی و انیمیشن و پادکست صوتی است.

 

چیت ساز ادامه داد: بخش چهارم با عنوان تولیدات علمی شامل مقالات علمی و پایان نامه دانشگاهی است و بخش پنجم با عنوان رسانه های شهروندی در فضای مجازی است که به تولیدات ویژه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی اختصاص دارد.

 

وی عنوان کرد: جوایز جشنواره جایزه ویژه هیات داوران برای آثار منتخب در موضوعات تخصصی: ۵۰ میلیون ریال، موضوعات ویژه: ۳۰ میلیون ریال، نفرات اول هر بخش: ۲۰ میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش: ۱۵ میلیون ریال و نفرات سوم هر بخش: ۱۰ میلیون ریال خواهد بود و جوایز بخش ویژه آثار برگزیده در ۵ زیربخش ویژه جمعا به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

 

دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای «شهرما»  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوعات جشنواره رسانه ای «شهرما» گفت: در قسمت موضوعات عمومی چند بخشی داریم با چند زیر بخش؛ بخش نخست مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری است که شامل مهدویت و شهر انتظار و هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی شهر قم و همچنین ایثار و شهادت، فقه شهر و فقه مدیریت شهری می‌شود.

 

وی اضافه کرد: بخش دوم در موضوعات عمومی با عنوان شهر و سبک زندگی شهروندان شامل مشارکت های شهروندی، اخلاق و فرهنگ شهروندی، شهروند مداری در مدیریت شهری و نشاط اجتماعی و تفریحات سالم می‌شود؛ بخش سوم در قسمت اول با عنوان جهانشهر شامل دیپلماسی شهری، گفتمان دینی، علمی و فرهنگی بین المللی می‌شود.

 

چیت ساز با اشاره به موضوعات ویژه این جشنواره خاطرنشان کرد: بخش اول با عنوان روز قم شامل جایگاه و هویت دینی شهر و معرفی ظرفیت های آشکار و پنهان قم است؛ بخش دوم با عنوان زوایای خاموش مدیریت شهری در افکار عمومی، بخش سوم با عنوان کرونا در شهر وضعیت شهر و عملکرد و اقدامات مدیریت شهری در بحران کروناویروس شامل سوژه و ایده های رسانه ای در مهار و پیشگیری از شیوع کروناویروس خواهد بود.

 

وی بیان داشت: موضوعات تخصصی این جشنواره نیز با عنوان حکمرانی و مدیریت اسلامی در شهر شامل مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری، شورای اسلامی شهر، اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهر  و همچنین عنوان هویت و کالبد شهر شامل طرح تفصیلی و توسعه شهری، بازآفرینی و محوریت حرم مطهر، سیما و منظر شهری و معماری اسلامی، ایرانی شهر به روایت تاریخ نمانام و نمادهای شهری قم می‌شود.

 

دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای «شهرما»  با اشاره به عنوان سوم از موضوعات تخصصی ابراز داشت: عنوان سوم برنامه محوری در راستای ارتقاء کیفیت زندگی شامل سند چشم انداز 1414، توسعه دانش و مهارت در مدیریت شهری، توسعه گردشگری و قطب زیارتی و معنوی و عنوان چهارم یعنی عمران و آبادانی شامل پروژه های عمرانیو طرح های زیربنائی شهری می‌شود.

 

چیت ساز در ادامه یادآور شد: بخش پنجم از موضوعات تخصصی با عنوان ترافیک و حمل و نقل نیز شامل حمل و نقل عمومی، شبکه معابر شهر و حمل و نقل پاک و انسان محور می‌شود؛ بخش ششم با عنوان محیط زیست شهری شامل توسعه کمی و کیفی فضای سبز، مدیریت پسماند، آلودگی های زیست محیطی، ایمنی شهری و تاب آوری و ساماندهی مشاغل و صنوف شهری می‌شود و در نهایت عنوان هفتم یعنی شهر هوشمند شامل زیرساخت های ارتباطی، خدمات الکترونیک، شهروند هوشمند و شهر خلاق می‌شود.

 

دبیر اجرایی شورای سیاستگذاری جشنواره رسانه ای «شهرما» افزود:علاقه مندان از ابتدای مرداد ماه تا آخر شهریور ماه به مدت دو ماه فرصت دارند، نسبت به ارسال آثار اقدام کنند؛ در بخش عمومی هیچ محدودیت سنی و جنسی وجود ندارد و همه اقشار مردم می‌توانند شرکت کنند ولی بخش تخصصی و ویژه شامل گروه های رسانه ای می‌شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ارسال آثار نیز کاملا الکترونیکی و از طریق سایت جشنواره به آدرس https://www.qom.ir/mfs/ یا از طریق برنامه موبایلی قم یار ویژه شهرداری قم خواهد بود.

کد خبر 951725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha