جزئیات امور علمی و داوری مربوط به جشنواره رسانه ای «شهرما»

خسروی در تبیین جزئیات امور علمی و داوری مربوط به جشنواره رسانه ای «شهرما» گفت: هر اثر به صورت مستقل توسط سه نفر از اساتید دانشگاه با ۱۰ شاخص ارزیابی می‌ شود و در نهایت پس از انتخاب آثار، اسامی تولید کنندگان مشخص می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ابراهیم خسروی» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 31تیر) در نشست خبری و اعلام فراخوان عمومی نخستین جشنواره رسانه ای شهرداری قم با عنوان «شهرما» که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از بخش علمی و داوری این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: ابتدا لازم به تذکر است که هر یک از شرکت کنندگان صرفا مجاز به ثبت نام در دو بخش اصلی و ویژه و ارسال حداکثر سه اثر در هر بخش و با موضوعات غیر همسان است.

 

دبیر علمی جشنواره رسانه ای «شهرما» با بیان این که کمیته داوری از اساتید دانشگاه خواهند بود، گفت: این داوری ها به صورت کدگذاری شده و به صورت کاملا کارشناسی شده و با در نظر گرفتن مسائل حرفه ای رسانه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وی با بیان این که از آغاز مرداد دبیرخانه جشنواره آماده دریافت آثار خواهد بود، گفت: هر اثر به صورت مستقل توسط سه نفر با 10 شاخص ارزیابی می‌ شود و در نهایت پس از انتخاب آثار، اسامی تولید کنندگان مشخص می‌ شود.

 

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: داوری از مجموعه های دانشگاهی و علمی است و تقریبا می‌ توان گفت به غیر از شوراهای مشورتی، رسانه های ما ورود چندانی ندارند که شائبه ای در انتخاب اثری به وجود نیاید هرچند گفتیم که این اساتید با مسائل رسانه ای سال ها آشنایی کامل دارند.

 

وی با اشاره به توضیحی در ارتباط با آثار علمی در این جشنواره خاطرنشان کرد: آثار علمی باید صرفا از ابتدای سال 96 به بعد بوده باشد و آثار قبل از آن پذیرفته نیست و این مسأله نیز لازم به توضیح است که آثار ارسالی از سوی کارکنان شهرداری قم به صورت جداگانه و در بخش جنبی جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

دبیر علمی جشنواره رسانه ای «شهرما» یادآور شد: در ارتباط با آثار تولیدی رسانه ای نیز بازه انتشار آثار از ابتدای سال 98 تا پایان شهریور ماه امسال باید باشد و صرفا آثار انتشار یافته در رسانه های مکتوب و بر خط و سامانه های دیداری و شنیداری دارای مجوز انتشار از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد  و یا رسانه ملی  به بخش مسابقه راه پیدا خواهد کرد، البته این قید برای بخش ویژه رسانه های شهروندی در فضای مجازی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به مراکز همکار در برگزاری این جشنواره خاطرنشان ساخت: در این دوره مراکزی از جمله دانشگاه ادیان و مذاهب، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما، بسیج رسانه، خانه مطبوعات، اداره کل ارشاد اسلامی، صدا و سیمای مرکز قم و چند نهاد علمی و رسانه ای دیگر همکاری دارند.

 

خسروی بیان داشت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ریز جزئیات مسائل مربوط به آثار، شیوه داوری و موضوعات و ریز موضوعات می‌توانند به آدرس جشنواره در سایت شهرداری قم مراجعه کنند.

کد خبر 951728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha