برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای شهرما/مدیریت شهری قم به دنبال شهروندی هوشمند و مطالبه گر

کلانتر زاده با بیان این که افق ۱۴۱۴ مدیریت شهری قم به دنبال شهروندی هوشمند و مطالبه گر است، گفت: نخستین جشنواره رسانه ای «شهرما» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «مهدی کلانترزاده» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 31تیر) در نشست خبری و اعلام فراخوان عمومی نخستین جشنواره رسانه ای شهرداری قم با عنوان «شهرما» که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته جسته و گریخته کارهای رسانه ای انجام شده است ولی در این دوره می‌ خواهیم جشنواره ای فاخر برگزار کنیم.

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم افزود: طبیعتا در هر مجموعه ای با توجه به اسناد بالادستی اهدافی ترسیم می‌ شود که راهبردی است و برخی اوقات نقشه ای برای خدمت از نوع جشنواره نیز ترسیم می‌ شود که دوستان ما نیز با پشتوانه شورای سیاستگذاری کمک کردند تا این جشنواره پرونده علمی داشته باشد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: طرف حساب ما یا مردم هوشمند شهرمان هستند که می‌ خواهند در بخش عمومی رقابت کنند یا اصحاب رسانه هستند که در بخش تخصصی کار می‌ کنند.

 

کلانتر زاده با بیان این که در مجموعه شهرداری چشم انداز 1414 شهر مقدس قم تدوین شده است، گفت: این چشم انداز در اوایل سال 96 رونمایی شد و هرآنچیزی که در جشنواره می‌ بینیم بر اساس همان چشم انداز است.

 

وی با اشاره به این که 10 هدف کلی را در چشم انداز دنبال می‌ کنیم، گفت: بهره گیری و شناسایی ابزار رسانه ای، شکوفایی استعدادهای موجود در زمینه مدیریت شهرداری، عملکرد رسانه ها نسبت به اتفاقات و مسائل شهری، تقویت نقش رسانه ها به عنوان پل ارتباط بین مدیریت شهری و شهروندان، ارتقای سطح افکار عمومی به حوزه مدیریت شهری و افزایش انگیزه و مشارکت اصحاب رسانه و شهروندان در مدیریت شهری بخشی از این اهداف است.

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم بیان داشت: همچنین ایجاد تعامل و تبادل اطلاعات بین مدیران و اصحاب رسانه و شهروندان در عرصه مدیریت شهری، تجلیل از رسانه های موفق در عرصه مدیریت شهری و مسائلی از این دست را در این جشنواره دنبال می کنیم.

 

وی بیان داشت: در جشنواره اول از سلسله جشنواره ها که با دستور شهردار دبیرخانه دائمی آن تشکیل شده است، به دنبال ارائه یک تصویر علمی، فراگیر و همه جانبه از شهر   هستیم و اصحاب رسانه نیز سکوی پرتاب این ظرفیت ها هستند و کسی هم غیر از شما که نماینده جامعه عظیم رسانه ای در شهر قم هستید، نمی تواند این گام را بردارد.

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به دنبال حرکت هوشمندانه شهروندان هستیم تا در چشم انداز قم 1414 شهروندی هوشمند و مطالبه گر داشته باشیم  و در حقیقت وقتی به صده جدید یعنی 1400 رسیدیم سطح هوشمندی و سطح مطالبه گری آنها جدی تر شده باشد و از سطح کارهای جزئی شهری فراتر برود.

 

وی با بیان این که بالای 60 درصد از موضوعات در این جشنواره، جدید هستند، گفت: می‌ خواهیم این موضوعات را به قلم رسانه ای به مطالبه و تفکرات شهروندان انتقال بدهیم، ما یک مدیریت واحد شهری میخواهیم که با رسانه ها در حوزه های مختلف آموزش های مناسب داده شود.

 

کلانتر زاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: در اجرای جشنواره اول ما بازوهایی داریم که شما ارتباط دهنده آنها هستید، طبیعتا شهر به عنوان یک موجود زنده، خبرنگاران، هنرمندان، شهروندان، فعالان فضای مجازی و مدیریت شهری و در نگاه ویژه هر شهروند یک رسانه است که هدایت و آموزش و بالابردن سواد رسانه ای این رسانه، رسالت ما است.

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم با تأکید بر این که چهار کمیته تخصصی پیش بینی شده است، گفت: برکت نام و یاد جشنواره، یک شهید والامقام و یک همکاری است که از جمع ما رفتند شهید حسین مولوی که در یک زمانی مسؤول روابط عمومی شهرداری بودند و سید محمد حسین موسوی که در حین خدمت در بلوار شهید سلیمانی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 951460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha