در حال مطالعه میدانی و دقیق پیرامون اصلاح و بازسازی بافت مرکزی شهر هستیم

جانقربان با بیان این که هسته مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم، میدان مطهری و بازار نیازمند کارهای دقیق و اصلاحات اساسی است، گفت: در حال مطالعه میدانی و دقیق پیرامون اصلاح و بازسازی بافت مرکزی شهر هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «غلامرضا جانقربان» پیش از ظهر امروز(دوشنبه 9تیر) در نشست خبری شهرداری قم که در سالن نشست های شهرداری برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت به تبیین موضوع رسیدگی به بافت مرکزی شهر پرداخت و اظهار داشت: در این خصوص جلسات تخصصی گسترده ای برگزار شده و به نتایجی هم رسیده ایم.

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: در ارتباط با بافت مرکزی شهر در میدان مطهری به صورت کارگاهی در حال مطالعه و پژوهش هستیم که تا پایان سال این مطالعات خروجی می‌ دهد و در سال آینده بخش خصوصی و مدیریت شهری بر اساس اعتباراتی که خواهد آمد وضعیت نابسامان هسته مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم را ساماندهی ویژه ای خواهند کرد.

 

وی افزود: در ارتباط با خود میدان مطهری تصمیمات خوبی صورت گرفت و تملکات اطراف این میدان توسط سازمان میادین شهرداری انجام می‌ شود و در آینده نزدیک این محل نیز شکل و شمایل بهتری به خود خواهد گرفت.

 

جانقربان با بیان این که در میدان روح الله یک طرح ترافیکی به عنوان پارکینگ در سال جاری خواهیم داشت، گفت: در این میدان پارکینگی با حداقل 200 واحد راه اندازی می‌شود که از تونل غدیر راه دارد و یک تصمیم خوبی در وزارت راه و شهرسازی گرفته شده تا با فروش 48 هزار هکتاراز اراضی پردیسان بتوانیم به کارهای زیرساختی و پیمانکاری شهر برسیم.

 

معاون شهردار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع جمکران و زمین های این منطقه خاطرنشان ساخت: در جمکران نزدیک به 13 هزار نفر ساکن هستند و هیچ مشکلی برای ساخت و ساز و عمران شهری و صدور پروانه وجود ندارد ولی قبول داریم که این منطقه عقب ماندگی هایی دارد که بر اساس درخواست های مردم حل و فصل مشکلات صورت خواهد گرفت.

کد خبر 944065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha