آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ پروژه شهرداری قم برگزار شد

آیین تقدیر از عوامل جهادی و پرسنل فعال شهرداری قم در مقابله با کرونا و افتتاح و بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ پروژه شهرداری قم با حضور آیات سعیدی و اعرافی و جمعی از مسؤولان استان به مناسبت دهه کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیین تقدیر از عوامل جهادی و پرسنل فعال شهرداری قم در مقابله با کرونا و «افتتاح و بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 110 پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی، فناوری، سرمایه گذاری، فرهنگی، اطلاع رسانی و فضای سبز شهرداری قم» همزمان با آغاز دهه کرامت، عصر امروز(سه شنبه 3 تیر) در در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

 

در این مراسم شخصیت های برجسته ای حضور داشتند که از این بین می‌ توان به آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور اشاره کرد.

 

همچنین جمعی از مسؤولان استان، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، اعضای شورای اسلامی شهر قم و همچنین تعدادی از خدام حرم مطهر امام رضا(ع) نیز حضور داشتند.

 

در بخشی از این مراسم آیت الله اعرافی با تأکید بر این که قم از زمان امام صادق(ع) شهر علم و معرفت و دانش بوده است، گفت: این شهر بعد از حضور حضرت معصومه(س) در آن به اوج عزت و عظمت رسید و اعتلای فرهنگی و معنوی آن به همین دلیل باید حفظ شود.

 

همچنین آیت الله سعیدی با اشاره به حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان شخصیت ولایت مدار و مدافع امامت تأکید کرد که امروز نیز تثبیت ولایت، الگوی جامعه ما به ویژه مسؤولان از این بانوی کرامت باشد.

 

در ادامه احمدامیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که فتنه قم هراسی در ایام کرونا با هوشیاری علما و مردم بصیر قم خنثی شد، گفت: همین مردم بودند که در ایام کرونایی، وحدت و همدلی و حرکتی بزرگ از عشق ورزی را به نمایش گذاشتند.

 

ناصر سقائیان نژاد شهردار قم نیز با بیان این که 100 پروژه برای افتتاح یا بهره برداری در قم اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان دارد، گفت: بخش عمده ای از پروژه ها در شش ماهه ابتدای سال به بهره برداری می‌ رسد.

 

مهدی کلانتر زاده مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم در ادامه این مراسم از تدوین سند جامع تجربیات مدیریت شهری در مقابله با کرونا خبرداد و گفت: مقدمات این سند آماده شده و انشاءالله پس از پایان کرونا به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

 

گفتنی است، در بخش میانی این نشست از طلاب بسیجی و فعالان جهادی عرصه مقابله با کرونا و خدمت رسانی به بیماران و تلاش گران در تجهیز و تدفین اموات کرونایی تقدیر به عمل آمده و تعدادی از این طلاب به نمایندگی از ده ها نفر، طلبه جهادی لوح تقدیر و هدایای خود را از دستان آیت الله اعرافی، آیت الله سعیدی، شهردار قم و دیگر مسؤولان تحویل گرفتند.

 

در پایان این همایش نیز چند نفر از پرسنل خدوم شهرداری قم که در ایام کرونایی فعالیت بیشتری داشتند و به مردم خدمت رسانی کردند به نمایندگی از مجموعه خدمت رسانی 500 نفر شهرداری قم تجلیل شدند.

 

یادآور می‌شود که این مراسم با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و مزین به نصب پرچم مطهر حرم این امام همام در رأس همایش بود و در پایان نیز با اعلام آیت الله سعیدی و نمایش آنلاین محل های مختلف قم؛ پروژه های 16 گانه شهرداری افتتاح شد و قرار بر این بود که دو پروژه نیز به صورت حضوری افتتاح شود.

کد خبر 941948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha