پوستر نخستین جشنواره رسانه ای «شهرما» رونمایی شد

پوستر نخستین جشنواره رسانه ای «شهرما» که قرار است در بخش مکتوب و چند رسانه ای به همت شهرداری قم برگزار شود، با حضور شهردار قم و در جمع اهالی خبر و رسانه قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نشست خبری «سید مرتضی سقائیان نژاد» شهردار قم پیش از ظهر امروز(دوشنبه 9تیر) در سالن نشست های شهرداری برگزار شد.

 

شهردار قم در این نشست با اشاره به نقش خبرنگاران و رسانه ها در ارتباط بین مردم و شهرداری هستند، گفت:: زیرساخت های لازم مدیریت شهری آماده شده است.

 

وی افزود: بحثی که در این دهه قرار بود افتتاح شود، نخستین جشنواره رسانه ای شهر قم است که فکر می‌ کنم این یک کار ارزشمندی است که در قم انجام می‌ پذیرد به همین دلیل، نخستین جشنواره است و کار آن موضوع یابی در امور شهری و مسائل مختلفی است که در مدیریت شهری وجود دارد.

 

سقائیان نژاد در ادامه عنوان کرد: به عبارتی این جشنواره، خبرنگاران را وارد جنبه های تخصصی شهر کرده و آنها را از روزمرگی خارج می‌ کند؛ شاید بیش از 80 درصد فعالیت های شهر متعلق به فعالیت های شهرداری و مدیریت شهری است و شهرداری ها نزدیک به 372 وظیفه دارند در حالی که یک وزارت خانه بیش از 25 وظیفه ندارد.

 

در ادامه این نشست سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم از تشکیل 10 کمیته تخصصی در شهرداری برای مقابله با کرونا از همان روزهای اول در اسفندماه خبرداد و گفت: لازم است موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا در ایران و در شهر قم را به عنوان یک حماسه یاد کنیم.

 

همچنین عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان این که باغ پرندگان قم به زودی تکمیل و راه اندازی می‌شود، گفت: نزدیک به 30 میلیارد تومان در تأمین تور مورد نیاز این باغ موجب تأخیر در راه اندازی شده است.

 

در ادامه این نشست عباس ذاکریان ذاکریان با اشاره به درخواست های گسترده برای راه اندازی خطوط اتوبوس درون شهری گفت: تمام خطوط درون شهری با رعایت پروتکل های بهداشتی راه اندازی می شوند.

 

همچنین غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان این که هسته مرکزی شهر به ویژه اطراف حرم، میدان مطهری و بازار نیازمند کارهای دقیق و اصلاحات اساسی است، گفت: در حال مطالعه میدانی و دقیق پیرامون اصلاح و بازسازی بافت مرکزی شهر هستیم.

 

در بخش دیگری از این نشست ابراهیم معتمدی قائم مقام شهرداری قم با بیان این که اصلاح بافت اطراف حرم بیش از چهارهزار میلیارد هزینه دارد، گفت: امیدواریم هرچه سریع تر تکلیف اراضی 48 هکتاری پردیسان مشخص شود تا بتوانیم از این طریق به مجموعه مدیریت شهری کمک کنیم.

 

گفتنی است، در بخشی از این نشست خبرنگاران به قید قرعه وارد جایگاه شده و سؤالات خود را از شهردار قم و معاونین وی پرسیدند و آقای سقائیان نژاد و همراهان وی نیز به این سؤالات و ابهامات پاسخ دادند.

 

یادآور می‌شود، در بخش پایانی این نشست پوستر نخستین جشنواره رسانه ای «شهرما» با حضور شهردار قم رونمایی و از خبرنگاران و اهالی رسانه قم دعوت شد تا با ارسال مقالات و آثار مکتوب و چند رسانه ای خود در این جشنواره تخصصی با شهرداری قم همکاری کرده و زمینه ساز اقدامات بهتر این مرکز باشند.

کد خبر 944071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha