​تشخیص جرائم تهدید علیه بهداشت عمومی برعهده کارشناسان است

​حجت الاسلام سید حسینی با بیان اینکه هنوز پرونده ای از مراکز بهداشت برای تجمعات غیرقانونی تشکیل نشده است، گفت: تشخیص تهدید علیه بهداشت عمومی برعهده کارشناسان بهداشت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «سیدرضا سیدحسینی» شامگاه امروز (دوشنبه 30 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در ستاد استانی و ملی تصمیم گرفته شده است که تجمعات ممنوع شود.

 

دادستان مرکز گلستان ادامه داد: اگر تجمعات از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی باشد جرم است و قانون گذار تا یک سال حبس نیز برای متخلفان در نظر گرفته است.

 

حجت الاسلام سید حسینی بیان کرد: تشخیص اینکه تجمع تهدید علیه بهداشت عمومی است یا خیر، برعهده کارشناسان بهداشت است و اگر مراکز بهداشت در خصوص این تجمعات گزارش دهند پرونده قضایی برای افراد متخلف تشکیل می شود.

 

وی بیان کرد: در برخی شهرستان ها در خصوص تجمعات و در قالب تهدید علیه بهداشت عمومی پرونده قضایی تشکیل شده است و در مرکز استان بیشتر نسبت به پیشگیری اقدام شده است.

 

دادستان مرکز گلستان بیان کرد: هنوز از سوی مراکز بهداشتی پرونده ای برای تجمعات تشکیل نشده است و اگر گزارشی به دست ما از مراکز بهداشت برسد قطعا رسیدگی می کنیم.

 

حجت الاسلام سیدحسینی افزود: مردم استان گلستان می توانند تخلفات را از طریق سامانه سجام، معاونت پیشگیری ،مرجع انتظامی و پلیس 110 گزارش دهند.

 

کد خبر 951328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha