نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان در خراسان جنوبی تربیت می شود

خوشایند از انعقاد تفاهم نامه همکاری برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با آموزش‌های فنی و حرفه ای تلاش می شود از ظرفیت کارگران دارای صلاحیت حرفه ای برای ساخت مسکن های با کیفیت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خوشایند» عصر امروز (30 تیر) در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای گسترش روز افزون سامانه‌های نوین مدیریتی و مهارتی و به منظور توسعه آموزش‌های مهارت محور و فنی حرفه‌ای منعقد شده است.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه همکاری متقابل برای برگزاری دوره های آموزشی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان به منظور تربیت افراد و اعطای گواهینامه به ویژه در درجه های یک و دو از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری است، گفت: همچنین پوشش رسته های درج شده در دفترچه اطلاعات ساختمان، همکاری متقابل طرف های تفاهم نامه در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای مهارتی، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی مورد نظر و صدور گواهینامه‌های مربوط  از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

 

خوشایند بیان کرد: با اجرای این تفاهم نامه زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص صنعت ساختمان با برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عملی و باز آموزی شاغلین محقق می شود.

 

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از ظرفیت ها و توانمندی های طرف های تفاهم نامه،  زمینه های لازم برای تربیت نیروی انسانی در فناوری‌های نوین و راهبردی ساختمان در خراسان جنوبی فراهم می شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: مدت اعتبار تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان؛ از تاریخ امضاء به مدت سه سال است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق طرف های تفاهم نامه انجام خواهد شد.

 

خوشایند خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با توجه به حوادث غیر مترقبه و خارج از حیطه  چنانچه موجب بروز هرگونه تأخیر در اجرای مفاد تفاهم نامه شود، تا زمان رفع شرایط فوق، تفاهم نامه به حالت تعلیق درآمده و مسئولیتی از این جهت متوجه طرفین مقابل نخواهد بود.

 

به گفته وی  با انعقاد این تفاهم نامه از ظرفیت کارگران دارای صلاحیت حرفه ای برای ساخت یک ساختمان با کیفیت استفاده می شود.

 

«حسین عباسی»، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی نیز در این  مراسم به نقش نظام مهندسی ساختمان در ارتقاء کیفیت ساخت‌وساز اشاره کرد و افزود: در برخي موارد سازندگان به استفاده از حضور کارگران فاقد صلاحیت اقدام مي كنند ولی این تفاهم‌نامه در کاهش ایمن سازی تقش موثری خواهد داشت.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر فعالیت کارگران دارای کارت مهارت، از جمله مهمترین اقدامات ساخت و ساز استاندارد محسوب می‌شوند، گفت: در صورت فعال‌سازی سامانه کارگران دارای صلاحیت، مشکلات استاندارد سازی کاهش می‌یابد.

 

 

کد خبر 951335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha