مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) برگزار شد 

شامگاه امشب ۳۰ تیر مراسم عزاداری و سوگواری امام جواد علیه السلام در حسینیه فرهنگیان جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، شامگاه امشب ۳۰ تیر مراسم عزاداری و سوگواری امام جواد علیه السلام در حسینیه فرهنگیان جیرفت برگزار شد.

 حجت الاسلام «فرهاد اسفندیاری» در این مراسم، گفت: امشب شب شهادت امام جواد علیه السلام است، ۴ گروه مخالف آن حضرت بودند یکی از این گروه ها اقوام و نزدیکان ایشان که حسادت می ورزیدند به طور مثال عموی امام جواد علیه السلام که ادعای امامت کرد.

سخنران مراسم شهادت امام جواد علیه السلام در جیرفت افزود: امام جواد علیه السلام  دارای کرامات بسیار زیادی بوده و در کارهای دنیوی گره های زیادی را باز می کند بنابراین برای حل مشکلات و گرفتاری هایتان به آن حضرت توسل کنید، امام رضا علیه السلام فرزندش جواد الائمه علیه السلام را بسیار دوست دارد.

وی بیان کرد: انسان باید بداند که هر کاری که انجام می دهد خداوند ناظر بر آن است و برخی برای این که کارشان دیده شود ریا می کنند.

حجت الاسلام اسفندیاری ابراز کرد: اما برخی مانند شهید محسن حججی فقط برای کسب رضایت خداوند کار می کردند، این شهید بزرگوار هنگامی که وارد هیئت مسجد شد ۲ شرط گذاشت اول این که سخت ترین کارها را به وی محول کنند و دوم این که کسی او را نبیند، روحانی هیئت شب خطاب به شهید حججی گفت؛ خسته نباشید، شهید در پاسخ گفت؛ در راه امام حسین علیه السلام باید سر داد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: به دلیل اخلاصی که شهید حججی داشت خداوند وی را مشهور، بزرگ و عزیز کرد به اندازه ای که عکس های شهید همه جا منتشر شد.

وی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به واسطه اخلاصی که در کار داشت بزرگ شد چون فقط برای کسب رضایت خداوند کار می کرد.

سخنران مراسم شهادت امام جواد علیه السلام در خاتمه تاکید کرد: متاسفانه امام زمان (عج) از بعضی از کارهای ما دلگیر می شود پس باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

 

شایان ذکر است؛ این مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

کد خبر 951370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha