جذب جوانان به مسجد، خدمت بزرگ خبرگزاری شبستان/شبستان می‌تواند جوانان را با مسجد آشتی دهد

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که مسجد کانون همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است، گفت: خبرگزاری شبستان می تواند با زبان رسانه جوانان را به مساجد جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حمید جزایری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با تأکید بر این که بنا به حکم عقل و دلائل محکم نقلی حفظ دین بر هر مسلمانی واجب عینی است، اظهار داشت: توسعه فرهنگ دینی در هر زمان و مکانی متناسب با همان زمان و مکان خواهد بود.

 

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه افزود: عصر امروز عصر رسانه هاست، از این رو بر هر مسلمان و علاقه مند به معارف اهل بیت(ع) واجب است که در این زمینه ورود کند و دین خود به اسلام و دین ادا کند.

 

وی با بیان این که رسانه یک حربه خطرناک در دست دشمنان دین محسوب می‌شود، یادآور شد: این حربه تاکنون باعث تخریب فرهنگی جامعه شده از این رو متقابلا وظیفه رسانه های دینی و فرهنگی این است که از این عرصه در جهت پاسخ گویی به شبهات و دفاع از دین به خوبی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جزایری ابراز داشت: بدون شک امروز یکی از بسترهای اصلی خدمت به دین، حضور فعال و پررنگ در رسانه است، چراکه رسانه دینی باعث می‌شود نقش فرهنگی افراد چند برابر شود و یک مبلغ دینی که در گذشته در یک محیط بسته با مخاطبان محدود ارتباط برقرار می کرد، امروز با هزاران شبکه و میلیون ها انسان می‌تواند مرتبط باشد.

 

وی تصریح کرد: امروز رسانه دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید در مقابله رسانه های دشمن که با میلیاردها دلار سرمایه گذاری در حال تخریب وجهه دین و نظام و انقلاب هستند، ایستادگی کرده و قدرت نمایی کند، همچنانکه وقتی از دجال در روایات نام برده می‌شود لزوما یک شخص خاص نیست بلکه می‌تواند همین رسانه های ضد دین باشد.

 

معاون آموزش المصطفی در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری شبستان بر لزوم کار بیشتر بر محور مساجد تأکید کرد و گفت: نماز جماعت تنها یکی از کارکردهای مسجد است، چراکه مسجد در فرهنگ دینی کانون همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بوده و در این زمینه رسانه هایی از جمله شبستان می‌توانند جوانان را با مسجد آشتی دهند.

 

وی تأکید کرد: حضور و ارتباط جوانان با مساجد خیلی از مشکلات اجتماعی را برطرف می‌کند از این رو رسانه های دینی از جمله خبرگزاری شبستان که حول کانون های فرهنگی هنری مساجد کار می‌کنند می‌توانند با کارهای زیبا و هنری و به زبان رسانه، جوانان را به مسجد دعوت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در پایان یادآور شد: زبان جوان، رسانه است و اگر ما بتوانیم با کارهای کوتاه هنری مثل ساخت کلیپ و برنامه های جذاب کوتاه کارکردهای واقعی مساجد را به تصویر بکشیم می توانیم از حضور مردم و جوانان در این سنگر بزرگ فرهنگی و اجتماعی اطمینان حاصل کرده و فعالیت های بیشتری در حوزه فرهنگ دینی انجام بدهیم.

کد خبر 951431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha